דיקור סיני בהריון

דיקור סיני בהריון

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

האם דיקור סיני הוא טיפול בטוח במהלך ההריון? במה אפשר לטפל בעזרת דיקור? והאם אפשר להגיע לכל מטפל ברפואה סינית גם בהריון?

דיקור סיני הפך בעשורים האחרונים לטיפול שגרתי ונפוץ בארץ וברחבי העולם. הדיקור ידוע גם בתור טיפול נהדר לתקופת ההריון. נשים שמגיעות לטיפולים של דיקור סיני בהריון מוצאות פתרון לבעיות רפואיות מגוונות. בעיות שלעתים הרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה לעזור בהן או מוגבלת בטיפול בהן במהלך ההריון.

כמו למשל במצב של כאבים באגן ובגב:
בזמן שאין אפשרות לקחת משככי כאבים חזקים בהריון ולפעמים אין דרך להקל על המטופלת ברפואה המערבית, הדיקור הסיני משפיע על המערכת העצבית ומשחרר מתחים שמשפיעים על האגן וכך מביא בדרך כלל להקלה משמעותית מאוד.

האם אפשר לעשות דיקור סיני בהריון?

כן. אפשר ומומלץ להגיע לטיפול של דיקור סיני בהריון. זהו טיפול בטוח לחלוטין – לך וכמובן גם לעובר שלך. דיקור יכול להתאים לכל שלב בהריון! מהרגע שגילית שאת בהריון ועד הלידה. לעתים טיפול שאינו מוכר ולא מובן כמו דיקור סיני, למי שלא התנסתה בטיפול בעבר, יכול להעלות חששות. בעיקר בתקופה רגישה כמו ההריון. מי שמכירה מקרוב את הטיפול בדיקור סיני, יודעת שהטיפול עובד לפי אבחנה אישית ומדויקת, הוא קשוב מאוד לגוף ולכן יכול רק להועיל, בצורה עדינה וטבעית. דווקא בהריון, עם השינויים ההורמונליים, הפיסיים והרגשיים שאת חווה, דיקור יכול לתרום המון – לחזק אותך, להקל על תופעות שונות ולהחזיר את הגוף לאיזון.

דיקור סיני בשליש הראשון להריון

דיקור סיני בהריון מתאים במיוחד לתמיכה וחיזוק בשבועות הראשונים של ההריון. הדיקור הסיני תורם להשתרשות העובר ולאחר מכן הטיפול יחזק אותך ויעזור לשמור על ההריון ועל ההתפתחות הבריאה של העובר.

האם דיקור סיני יכול להוביל ללידה מוקדמת?

חשוב לי לכתוב על הנושא כי היו נשים שפנו אליי לטיפול והביעו את החשש הזה. אני יכול להרגיע אותך ולהבטיח שהדיקור פשוט לא יכול לזרז לידה בשלבים מוקדמים, בהנחה שמגיעים למטפל מוסמך שקשוב לאבחנה הסינית.
דיקור סיני לא מזרז סתם כך את הלידה, אלא אם זו מטרת הטיפול סביב תאריך הלידה המשוער. גם כאשר מנסים לזרז את הלידה, הדיקור יביא להתקדמות רק כשתהיה מוכנות פיסית (ורגשית) שלך ללידה.

איך דיקור סיני בהריון עובד?

בעזרת כלי האבחון השונים (תשאול, בדיקת דופק, התבוננות בלשון, אבחנת גוף ועוד…) המטפל יכול לראות איפה נמצא חוסר האיזון באותו זמן בגוף. ע"י דיקור עדין בנקודות שנבחרות לפי האבחנה האישית, המטפל כמו מעודד את הגוף להחזיר תנועה של אנרגיה ודם במקומות בהם הם חלשים או במקומות בהם יש חסימה מסוימת שלהם, וכך הדיקור עוזר לגוף לחזור לאיזון.

במהלך ההריון המטפל יימנע מנקודות דיקור שאסורות בהריון. אם תותאם לך פורמולת צמחי מרפא – היא תורכב מצמחים מותרים בהריון, לעתים גם מצמחים עם התוויה רפואית ספציפית של תמיכה בהריון ובעובר.

דיקור סיני
דיקור סיני

במה אפשר לטפל בעזרת דיקור סיני במהלך ההריון

הרפואה הסינית מטפלת במגוון גדול של תופעות ובעיות רפואיות בהריון. חילקתי את הבעיות הנפוצות לפי הטרימסטרים השונים:

דיקור סיני בטרימסטר הראשון – שבוע 3-14 להריון

מעטות הנשים שעוברות את השליש הראשון בקלות. רוב הנשים מרגישות שינויים דרמטיים או סובלות מסימפטומים לא נעימים. אלה המצבים בהם כדאי להיעזר בדיקור סיני בטרימסטר הראשון:

  • הפלות חוזרות – דיקור סיני וגם צמחי מרפא סיניים עושים פלאים במצבים האלה ותומכים משמעותית ביכולת להחזיק הריון תקין ובריא. מבחינתי, אלה גם המקרים הכי מרגשים בקליניקה!
  • בחילות והקאות – בהרבה מקרים הדיקור יביא להקלה משמעותית מאוד, לפחות למספר ימים אחרי כל טיפול.
  • חולשה ותשישות – האיברים בגוף שנדרשת מהם יותר אנרגיה עכשיו לטובת התפתחות העובר, עלולים להיחלש ולהביא לתגובה של תשישות רצינית. ע"י חיזוק האיברים והמערכות האלה, תוכלי להרגיש יותר חיונית וחזקה
  • מתח או חרדה – לפעמים אלה השינויים ההורמונליים, לפעמים זה המצב החדש והפחדים שההריון יכול פתאום להציף. בכל מקרה חשוב שתדעי שהטיפול ברפואה סינית נוגע בצורה מדויקת ויעילה באספקטים רגשיים ויכול ממש להקל עלייך ולפוגג מתחים ופחדים.

דיקור סיני בטרימסטר השני – שבוע 14-27 להריון

אצל הרבה נשים הטרימסטר השני מביא להקלה גדולה, לאחר שסבלו מבחילות או חולשה בתחילת ההריון. זה גם שלב בו משקל הרחם עדיין לא מביא לאי-הנחת הקשוחה של השליש האחרון בהריון. למרות זאת, הרבה תופעות יכולות להמשיך אל תוך הטרימסטר השני או לצוץ במהלכו, כמו התופעות האלה של מערכת העיכול:

  • עצירות בהריון – השינויים ההורמונליים בהריון יכולים לשבש את פעילות מערכת העיכול ולגרום לעצירות. לעתים תוספי המזון המכילים ברזל משפיעים לרעה על היציאות. בשני המצבים, הדיקור יכול להחזיר תנועה תקינה למעיים או לחזק את מע' העיכול אם יש צורך ולעזור ליציאות סדירות.
  • טחורים – מומלץ להיעזר בדיקור, משחה סינית מיוחדת, ובמקרים עקשים יותר – גם בצמחי מרפא.
  • צרבת – צרבות יכולות להופיע בכל שלב בהריון, יחד עם הבחילות בשליש הראשון, או בהמשך עם התקדמות ההריון והלחץ שהרחם מייצר על הקיבה. בטיפול נבחר נקודות שמווסתות את צ'י (אנרגיית) הקיבה כדי להביא להקלה על הצרבות.

דיקור סיני בטרימסטר השלישי – שבוע 27-43 להריון

השלבים הכבדים והפחות נוחים של ההריון מביאים איתם הרבה פעמים כאבים או תחושות לא נעימות אחרות, כמו גם מצבים בהם נדרשת התערבות כמו:

  • כאבי אגן בהריון, כאבי גב, סימפיזיוליזיס וכאבים במפשעה – שכיח מאוד בשלבים מתקדמים של ההריון. הטיפול בדיקור סיני יעיל כאן במיוחד – מהניסיון שלי ב-90% מהמקרים הטיפול מקל מאוד או מעלים לחלוטין את הכאבים ע"י איזון של האגן. אותו איזון יביא גם ללידה חלקה יותר עם פחות סיכון להתערבויות. במידה והכאבים התחילו בשלבים מוקדמים בשליש השני להריון, מומלץ להגיע בהקדם לטיפול שייקל עלייך וימנע את החמרת המצב.
  • בצקות – איזון תנועת הנוזלים בגוף וחיזוק הטחול ע"י דיקור סיני יורידו את רמת הבצקת.
  • קוצר נשימה – מרגישה כאילו הבטן חונקת אותך?! הלחץ המכאני של הרחם והעובר עצמו על הסרעפת גורם לא פעם לקושי בנשימה. הרבה נשים חוות במקביל גם מתח רגשי שמכווץ עוד יותר את איזור הסרעפת והחזה. נקודות דיקור מסוימות על גבי היד והחזה ישחררו מתח מאיזור הסרעפת ויקלו על הנשימה.
  • היפוך עובר טבעי – אם העובר נמצא במנח עכוז בשבוע 34-38 מומלץ להגיע לטיפולים מאזנים להיפוך עובר. מטפלים המתמחים בתחום יוכלו לתת גם טיפים ותרגילים שאפשר לבצע בבית ובנוסף גם "מוקסה" (מעין סיגר שעשוי מצמח יבש, המשמש לחימום נקודות דיקור) כדי להמשיך את הטיפול בבית.
  • קידום לידה – דיקור סיני ידוע בתור הטיפול היעיל ביותר לזירוז לידה טבעי.

איך לבחור מטפל בדיקור סיני לתקופת ההריון

הרבה נשים שמתעניינות בטיפול, שואלות את עצמן איך בוחרים מטפל בדיקור סיני לטיפול במהלך ההריון. אז לפני שתגיעי למטפל, חשוב לוודא שהוא למד מסלול מלא של רפואה סינית שאורכו 4 שנים. כל מטפל שלמד רפואה סינית במסלול המלא הוא מטפל מוסמך ויכול להתאים לך גם במהלך ההריון. רוב המטפלים המוסמכים חברים בלשכה לרפואה סינית או באגודה לרפואה סינית, את יכולה למצוא את כל השמות בקישורים.

ניתן גם לשאול ולבדוק אם יש למטפל ניסיון בטיפול בנשים בהיריון או התמחות מסוימת בתחום, אך אין צורך כזה. כל עוד המטפל הוא מוסמך, מקצועי ומאבחן בצורה טובה ורגישה – הוא בהחלט יכול להתאים לך ולעזור מאוד גם בתקופת ההריון.

אם תרצי להתייעץ לגבי דיקור סיני בהריון, או אם את מחפשת מטפל באיזור עמק יזרעאל, חיפה והצפון, את מוזמנת ליצור איתי קשר, אני אשמח לעזור.

 

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר