דיקור סיני- למה זה טוב?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

לפני שניגע בדיקור הסיני-  מה היא בעצם הרפואה הסינית?
זוהי שיטת ריפוי בת אלפי שנים שהתפתחה בסין העתיקה דרך הסתכלות על הטבע והשינויים החלים בו ורואה את האדם כמכלול. הטיפול פונה לשורש, הסימפטומים יחד מצביעים לרוב על מקור אחד או יותר שבו יש לטפל. מומלץ להגיע לטיפול גם כתחזוקה שוטפת, לחיזוק המערכת החיסונית ולמניעת התפתחות מחלות שונות. 

במה ניתן לטפל באמצעות רפואה סינית?

אולי השאלה הנכונה היא "במה לא?" 🙂
באמצעות רפואה סינית ניתן לטפל במגוון רחב מאוד של בעיות ומחלות, אם מדובר בתחום נפשי, פיזי, מנטלי, ענייני פריון וגניקולוגיה, מערכת הנשימה (כמו שפעת, צינון), כאבים אורתופדיים, מחלות של מערכת העיכול– ממחלות מעי דלקתיות ועד עצירות ושלשולים, דכאון, חרדות, סחרחורות, לחץ דם ובעצם אין תחום שלא ניתן לסייע בו, אם לא להגיע לריפוי מלא- לפחות להקל על סימפטומים למשל במקרים של מחלות אוטואימוניות שונות.

כלי הטיפול מגוונים- דיקור סיני, צמחי מרפא, מוקסה, כוסות רוח, דיקור אוזן ועוד. אופן הטיפול מותאם למטופל באופן יחודי.

אז מהו דיקור סיני?

זוהי שיטת טיפול שכרוכה בהחדרת מחטים דקות מאוד בנקודות ספציפיות ברחבי הגוף ובעומקים שונים בהתאם לאבחנה.
הצ'י זורם בגוף באופן חופשי, מזין אותו ומגן עליו בכל זמן נתון. כאשר מופרעת הזרימה- נראה סימפטומים שונים או מחלות שמתריעות על אותה חסימה, ואז נרצה להשתמש בדיקור על מנת להחזיר את אותה זרימה הרמונית ולווסתה. מטרת הדיקור היא לקדם את תהליך הריפוי העצמי הטבעי של הגוף על די גירוי נקודות דיקור באמצעות מחטים דקות וסטריליות. מטרתו היא להזכיר לגוף את הפעולה הטבעית שמלכתחילה ביכולתו לעשות, ועל ידי עירור נקודת הדיקור באמצעות המחט נוצרת סטימולציה ששולחת את התזכורת הזו אל האיבר או המרידיאן הרלוונטי במטרה להגיע לאיזון והרמוניה של זרימת הצ'י. ניתן להגביר את השפעות הדיקור על ידי שימוש בטכניקות נוספות כמו מוקסה על המחט, מוקסה על נקודת הדיקור, גירוי חשמלי ועוד.

כיצד מתבצע האיבחון?

הטיפול מתחיל דרך תשאול מקיף על חייו של המטופל- החל מהסיבה העיקרית לשמה הגיע לטיפול ועד להרגלי השינה שלו, תזונה וכל פן בחייו.
לאחר מכן אנו מבצעים אבחנת דופק ואבחנת לשון ולאחר ניתוח כל הפרמטרים נגיע לאבחנה שממנה נובע העקרון הטיפולי וממנו תכנון המשך הטיפול והתאמת שיטת הטיפל הרלוונטית להשגת המטרה.

האם הדיקור כואב?

לא ניתן להתחייב מראש שלא תרגישו דבר, אבל אם כבר ישנה תחושה כלשהי היא יכולה להיות מורגשת כמו עקיצת יתוש קטנה, ממש לשניה קטנה, לאחר מכן המחט הופכת לחלק מכם ולא תרגישו בנוכחותה. לרוב באופן מפתיע באמת לא מרגישים דבר.
ישנן נקודות שעלולות להיות מעט רגישות יותר מהשאר, וישנם מטופלים שמעט יותר רגישים בעצמם, וכן יש את עניין מצב הצ'י שלהם. לפעמים כאשר אדם מקורר למשל, ומערכת ההגנה שלו פתוחה- המחטים עלולות להרגיש מעט יותר "מציקות", אבל זה קשור למצבו הבריאותי ולצ'י שלו.
בכל מקרה, במידה ומורגשת אי נוחות לאחר החדרת המחטים ואינה עוברת לאחר מס' שניות יש ליידע את המטפל וניתן למקם אותה מחדש אפילו במילימטר ליד וכבר התחושה תשתנה. אין צורך "לסבול בשקט" מבלי ליידע את המטפל, כי תמיד ניתן וצריך לתת למטופל תחושה נוחה ובטוחה.
ישנן תחושות שיכולות לעלות בזמן השכיבה עם המחטים כמו חום מסוים, זרמים, ישנם מקרים בהם המטופלים מדווחים ממש על תחושה של ציור המסלול שבו עובר המרידיאן.

 מהי התדירות המומלצת להגיע לטיפול בדיקור סיני?

התדירות משתנה על פי המצב שאיתו הגעת אל הטיפול. האם מדובר בצורך לפתור בעיה אקוטית או כרונית. ככל שהבעיה אורכת זמן ממושך יותר, והגוף כבר קיבל אותה אליו – יהיה צורך להגיע ליותר טיפולים ובתדירות גבוהה יותר. על פי רוב, על מנת לראות בשיפור במצב מומלץ להגיע לטיפול אחת לשבוע- 10 ימים. ישנם מצבים שמומלץ להגיע גם פעמים בשבוע, ובמידה ובמקביל לדיקור המטופל צורך גם פורמולה של צמחי מרפא- ניתן מעט לרווח בין הטיפולים מאחר והפורמולה בעצם משלימה את פעולת הדיקור ותומכת בה גם כאשר איננו נפגשים.

לעתים ניתן לראות שיפור כבר בתוך 2-3 טיפולים, אך חשוב לציין שאפקט הטיפול הוא מצטבר ויש לתת זמן ולהרתם בסבלנות לתהליך ובמידת הצורך להתאים שינויים מסוימים באורח החיים והתזונה. בכל מקרה- התדירות מותאמת באופן אינדיבדואלי על פי אבחנת המטפל בהתאם להתקדמות הטיפול, ובהתאם לאבחנת הדופק והלשון מדי טיפול שעוקבות ומשקפות את התהליך.

האם מותר לעשות דיקור סיני במהלך הריון?

הריון הוא זמן מרגש ונפלא. יחד עם זאת, מביא איתו שינויים הורמונליים ופיזיים רבים שעלולים להביא לעתים לתחושת אי נוחות. נשים הרות רבות סובלות מעייפות, בחילה, כאבי גב ומאפיינים אחרים הנחשבים למצב "נורמלי" של ההריון. דיקור הוא דרך בטוחה, עדינה וטבעיתשנותנת מענה לתלונות אלה, ויעילה במיוחד מאחר ותרופות רבות אסורות לשימוש במהלך ההריון.

דיקור במהלך ההריון מלווה אותך ומחזק ונותן בסיס בריא לאם ולעובר, וחשוב מאוד להגיע אך ורק למטפל המוסמך לטיפול בנשים הרות.

בנוסף, נשים המטופלות בדיקור במהלך ההיריון לעתים מגיעות לחווית לידה קצרה וקלה יותר. מספר מחקרים אירופאיים הגיעו למסקנה כי נשים שטופלו  בדיקור סיני פעם בשבוע במהלך החודש האחרון של ההריון חוו לידה מהירה יותר באופן משמעותי מאשר נשים שלא טופלו, בנוסף ליתרונות נוספים שהבחינו בהם כמו שיעור נמוך יותר של ניתוח קיסרי ועלייה בלידות רגילות.

דיקור במהלך הריון יכול לסייע גם בתופעות הבאות:

  • בחילות והקאות
  • נדודי שינה
  • עצירות
  • צרבת
  • כאבי ראש ומיגרנות
  • צירים מוקדמים
  • תסמונת התעלה הקרפלית
  • עייפות
  • כאבי גב

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר