mom and baby

ילדתי! ומה עכשיו?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

הקשיים שלאחר הלידה, ולמה לא ממש מדברים על זה? מה ניתן לעשות כדי לעבור את זה בדרך המעצימה ביותר?

ילדת!!!!! חגיגה גדולה! האוצר שלו חיכית לפחות כמה חודשים טובים (יש כאלו שחיכו גם שנים) סוף סוף הגיח לעולם!  כמה כיף, כמה אושר, כמה סיפוק, כמה שמחה, אתם עכשיו משפחה!!!!

זהו עכשיו הכל טוב ויפה, החלק הקשה מאחוריך. הלידה עברה בשלום, אולי אפילו ילדת בלידה טבעית. ואו איזו הקלה. מפה הכל ילך חלק.

מה? זה לא ככה? אבל זה מה שכולם מספרים לא?

רגע, אף אחד לא אמר לך שאולי תרגישי כל כך עייפה, כאובה, עצבנית, מרוטה, מתוסכלת ואפילו בודדה לפעמים? אף אחד לא הכין אותך לכך שיהיו ימים שפשוט בא לך לברוח מהחיים של עצמך, שבא לך פשוט להעלם ולא לפגוע באף אחד? את צודקת, אף אחד (לרוב) לא מספר לך את הדברים האלה.

mother and babyכולם כל הזמן דואגים לעשות לנו הכנה ללידה, קניות ללידה, עוזרים לנו בזמן ההריון והלידה, מספרים לנו שלהיות אמא ולהניק  זה הדבר הכי מדהים בעולם והכל מתגמד לאור היצור המדהים הזה (לא אומרת שזה לא נכון) אבל היי, כולנו (עכשיו) יודעות שהקושי האמיתי מתחיל דווקא אחרי.

פתאום אני אמא, מאישה עצמאית, חופשיה ולפעמים קרייריסטית, לאישה שמישהו תלוי בה ב 100%.

אבל אני חיבת גם לנוח, להשתקם פיזית ונפשית מהאירוע המדהים הזה, לעכל אותו. לחלקנו אולי גם היה זה אירוע טראומטי. ומתי בדיוק אני מספיקה לבשל, לנקות? אבל אני אמורה בכלל לנוח או לטפל בעצמי. לא? אבל איך אשתקם אם לא יהיה לי מה לאכול? בקיצור,המון שאלות, המון קשיים וכאבים ואת ממש מרגישה לבד.

אז קודם כל אני רוצה להגיד לך, שאת לא לבד בהרגשה הזו. שזה נורמלי ולגיטימי להרגיש את כל קשת הרגשות בעיקר דכדוך ולפעמים גם דיכאון אחרי לידה לפעמים זה יבוא לצד אושר גדול מהשינוי בחייך. זה לא אומר שאת אמא לא טובה, זה ממש לא אומר שאת לא מאוהבת קשות בתינוק שלך (וגם אם את עוד לא מאוהבת עד מעל לראש, גם זה בסדר. זה לפעמים לוקח זמן).

מה שכן, חשוב שתדעי שבארצנו הקטנטונת תקופת הפוסטפארטום פשוט תקופה שהיא פחות מדוברת, פחות מטופלת, ויש הרבה יותר מדי ציפיות מאישה אחרי לידה ומעט מאוד עזרה (אם בכלל). אז את ממש לא הבעיה. החברה שלנו פשוט נמצאת בבעיה. זו התקופה הכי קריטית להחלמה של האם ולחיבור שלנו עם התינוק.

אז כרגע זה המצב, ואותו לא אוכל לשנות (לצערי) במאמר אחד. אבל מה שכן , אוכל לספר לך מה כן אפשר לעשות ואיך אפשר לעזור לך בעזרת רפואה סינית ובכלל.

אז מה אפשר לעשות כדי להקל עלינו במצב הזה?

  • קודם כל להודות בזה שקשה לנו בלי בושה בפני עצמנו.
  • אחר כך נהיה רכות ועם הרבה חמלה כלפי עצמינו ונגיד  "זה בסדר", "מותר לי להרגיש ככה",  "זה נורמלי וטבעי להרגיש\לחשוב את זה".
  • זה לא אומר שאני לא אוהבת את התינוק שלי.
  • זה לא אומר שאני אמא לא טובה.
  • זה לא אומר שאני חלשה…
  • זה בסך הכל אומר שעכשיו נכנסתי לתקופה קשה ואין ספק שאתגבר עליה, זו רק שאלה של זמן. ועזרה בהחלט לא תזיק פה.

עכשיו כשהבנת את כל זה, אפשר ורצוי לבקש עזרה- מהבעל\ אמא\ חמה\ חברה\ פסיכולוגית\ עזרה מקצועית וכל דבר אחר שאת מתחברת אליו.

הטיפול ברפואה הסינית יכול להיות הטיפול שיתאים לך. זה טיפול שיעזור לך להשתקם באופן מקיף- גם בפן הפיזי (כאבים  למיניהם- טחורים, תפרים, דליפות שתן, איזון הורמונלי, עזרה בהנקה ועוד) גם בפן הנפשי (גם בעזרת הדיקור וגם בעזרת שיח עם המטפל\ת )

בנוסף לתשאול נרחב כמובן, הטיפול יכול לכלול

  • דיקור באזור הכאב- נשחרר שרירים ספציפיים
  • דיקור באזור דיסטלי- טיפול מכוון יותר למקור הבעיה, טיפול יותר כלל מערכתי.
  • מגע- טוינא\עיסוי – פיזיותרפיה סינית (זוהי טכניקת מגע שלרוב מבוצעת מעל הבגד, ועובדת על איזון מע' המרידיאנים)

אם יש חוסר = נחזק ונזין

אם יש עודף = נפזר

ואם זה זרימה בכיוון הלא נכון (צרבות ובחילות לדוג') = בעזרת נק' הדיקור והטוינא נאזן את כל המערכות בגוף עד שתיווצר זרימה טובה ובריאה.

בנוסף כדאי להוסיף טכניקות נשימה כמו צ'י קונג\ יוגה \ סוטאי

אני אישית מאוד מתחברת לסוטאי

  • סוטאי: זוהי פיזיותרפיה יפנית שניתנת ליישום באופן עצמאי וגם בעזרת מטפל בצורה פרטנית וספציפית. כחלק מהסוטאי,  יש גם תרגילי נשימה עצמיים שכדאי לעשות על בסיס יומי ואם אפשר גם פעמיים ביום (לצפייה בתרגילים לדוגמה לחצי כאן).
  • תזונה: התזונה מחזקת שמותאמת לתקופה המאוד רגישה שלאחר הלידה ולזמן ההנקה יש דברים כלליים לאחר לידה, כמו מרק קובה סלק, מרקים כתומים, תבשילי קדרה ביתיים ועוד. אך רצוי להתאים אישית ע"י מטפל\ת לכל אחת לפי המקרה הספציפי שלה.

nutrition Table

      פורמולות פטנט סיניות:

  • "החודש העשירי" – מתאים לעד חודש-חודשיים מהלידה (מברא צמחים)
  • "BU ZHONG YI QI TANG" (מברא צמחים)
  • Woman’s Precious- מתאים מהלידה ועד 6 שבועות  (מחו"ל)

כמובן שגם כאן אלו פורמולות כלליות ולכן, כדאי מאוד להתייעץ עם מטפל\ת לפני הרכישה והשימוש  בהם. תזונה נכונה תזין את הגוף שלך ואת הנפש ותיתן לך את הכוחות הנחוצים לטיפול בעצמך ובתינוקך. זה נושא חשוב מאוד. אין זה הזמן לאכול ג'אנק פוד כדי להרגיש טוב יותר נפשית. זה אולי יעזור לך להרגיש טוב יותר באותו הרגע אבל בטווח הארוך זה עלול להחליש אותך.

אז לסיכום,

רוב האימהות חוות קשיים רבים בשנה הראשונה שלאחר הלידה,זה בסדר, זה לגימטימי, מותר לך ואף רצוי לדבר על זה, מותר לך להרגיש את זה, זה לא הופך אותך לאמא טובה פחות. רק כן חשוב שתטפלי בעצמך ואל תתני לדברים פשוט "לעבור מעצמם". כי דכדוך אחרי לידה שלא מטופל יכול להפוך בקלות לדיכאון אחרי לידה ובהמשך לדיכאון שנשאר כחלק מהחיים שלך ומשפיע לא רק עליך אלא על כל משפחתך. וחבל, כי זה משהו באמת פתיר אם נותנים לו מקום, ביטוי וזמן החלמה רציונלי.

הקפידי על תנועה ונשימה, תזונה בריאה וכמובן תמיד כדאי לקבל עזרה מכל סוג שהוא. גם אם זה חצי שעה שהשכנה שלך תהיה עם התינוק כדי שתוכלי להתקלח או לנמנם קלות. היי רכה ומכילה כלפי עצמך ואני בטוחה שגם את תעברי את התקופה הזו בגבורה

איתך, גם ובעיקר כשקשה

 

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר