11 טיפים קלים ליישום לאם המניקה

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

האם את מניקה???

כמה דברים שכדאי לך לדעת וליישם בנושא תזונה בתקופת ההנקה.

1. מומלץ לאכול כמות מספקת של שמנים מן הצומח – שמן זית , טחינה , אבוקדו , שקדים ואגוזים לא קלויים. כי הם משביעים , ומאזנים רמות סוכר בדם ומעניקים תחושת רעב/שובע מאוזנת.

2. הסבתות ממליצות על חילבה להעלות את כמות החלב , ובכן החילבה מומלץ לצריכה בתקופת ההנקה בעיקר אם את סובלת מקור ועייפות ואם הטעם/ריח של החילבה נסבלים בעינייך.

3. ההנקה מייבשת , את בוודאי מרגישה את זה , לכן חשוב להקפיד לשתות 10 כוסות מים כל יום לפחות.

4. מומלץ לשתות תה מחליטת זרעי שומר , השומר מעודד יצור חלב ומפחית גזים.

5. להגביר את ייצור החלב כדאי לצרוך עשב לימון ,נבטי אלפלפא , דייסת קוואקר, שמיר וכוסברה.

6. אספרגוס, תרד, שמיר, פטרוזיליה, ביצים ופירות הדר עשירים בחומצה פולית המחזקת את הדם ואת מח העצם ותורמת להתפתחות תקינה של מערכת העצבים שהם היסודות של הגוף שלנו.

7. מרווה, בזיליקום, נענע , אורגנו, טימין ומנטה מפחיתים את כמות חלב .

8. ברזל נמצא בשפע בבשר ,בעוף ,ובקטניות .הברזל ייספג טוב יותר כשנשלב אותו עם ויטמין C – עגבניה , פלפל אדום, תותים. ויספג פחות טוב , אם נצרוך אותו בסמיכות למוצרי חלב קפה ותה.

9. סידן מצוי בשפע במוצרי סויה , עלים ירוקים ,שקדים, כרוב , ברוקולי , ושעועית.

10. מורינגה זה צמח שניתן לקחת באבקה או בטבליות על מנת לעזור לאם המניקה להתאושש ולהזין את עצמה וגם לשמור על כמות ואיכות החלב.

11. מתח ועומס נפשי מעלה את הקורטיזול – הורמון הסטרס בגוף , ואז הספיגה מהמזון פחות יעילה. מנוחה מספקת הינה קריטית לאיכות החיים של המניקה , גם פיזית וגם נפשית.

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

כתבות נבחרות
רוזמרין מגזין בריאות

5 סיבות ללכת יחפים

אין דבר מרענן יותר כמו לחלוץ את הנעליים ולהרגיש את הדשא מתחת לרגליים. להליכה יחפה למעשה, יש יתרונות בריאותיים שמוסיפים הרבה מעבר לתחושה המענגת שהיא

קרא עוד »
מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר