fbpx

11 טיפים קלים ליישום לאם המניקה

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

האם את מניקה???

כמה דברים שכדאי לך לדעת וליישם בנושא תזונה בתקופת ההנקה.

1. מומלץ לאכול כמות מספקת של שמנים מן הצומח – שמן זית , טחינה , אבוקדו , שקדים ואגוזים לא קלויים. כי הם משביעים , ומאזנים רמות סוכר בדם ומעניקים תחושת רעב/שובע מאוזנת.

2. הסבתות ממליצות על חילבה להעלות את כמות החלב , ובכן החילבה מומלץ לצריכה בתקופת ההנקה בעיקר אם את סובלת מקור ועייפות ואם הטעם/ריח של החילבה נסבלים בעינייך.

3. ההנקה מייבשת , את בוודאי מרגישה את זה , לכן חשוב להקפיד לשתות 10 כוסות מים כל יום לפחות.

4. מומלץ לשתות תה מחליטת זרעי שומר , השומר מעודד יצור חלב ומפחית גזים.

5. להגביר את ייצור החלב כדאי לצרוך עשב לימון ,נבטי אלפלפא , דייסת קוואקר, שמיר וכוסברה.

6. אספרגוס, תרד, שמיר, פטרוזיליה, ביצים ופירות הדר עשירים בחומצה פולית המחזקת את הדם ואת מח העצם ותורמת להתפתחות תקינה של מערכת העצבים שהם היסודות של הגוף שלנו.

7. מרווה, בזיליקום, נענע , אורגנו, טימין ומנטה מפחיתים את כמות חלב .

8. ברזל נמצא בשפע בבשר ,בעוף ,ובקטניות .הברזל ייספג טוב יותר כשנשלב אותו עם ויטמין C – עגבניה , פלפל אדום, תותים. ויספג פחות טוב , אם נצרוך אותו בסמיכות למוצרי חלב קפה ותה.

9. סידן מצוי בשפע במוצרי סויה , עלים ירוקים ,שקדים, כרוב , ברוקולי , ושעועית.

10. מורינגה זה צמח שניתן לקחת באבקה או בטבליות על מנת לעזור לאם המניקה להתאושש ולהזין את עצמה וגם לשמור על כמות ואיכות החלב.

11. מתח ועומס נפשי מעלה את הקורטיזול – הורמון הסטרס בגוף , ואז הספיגה מהמזון פחות יעילה. מנוחה מספקת הינה קריטית לאיכות החיים של המניקה , גם פיזית וגם נפשית.

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

סטרס
אורח חיים בריא
ליטל תורתי

סטרס על סטרואידים

הוא יכול להציל אתכם בעת סכנה, להעניק לכם את היכולת להתמודד בשעת מצוקה, לגרום לכם להגיב בזמן אמת ואפילו לעזור לכם לשבור שיאים. הסטרס הגופני

קרא עוד »
אורח חיים בריא
רוזמרין מגזין בריאות

"מהפכת האושר"

מהפכה שקטה אבל משמעותית לחייכם ולעולם כולו – בואו לשמוע קצת על משהו שכולנו רוצים, אבל לא תמיד דואגים להשקיע בו תשומת לב איריס שפירא

קרא עוד »
מתחשק לך אולי לדבר איתנו?

הגיע הזמן להיות
יותר מחוברים לאדמה

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר