סוכר

שלושה צמחים שיכולים להוריד ערכי סוכר בדם

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

למה חשוב לשמור על ערכי סוכר תקינים בדם, גם אם אנחנו לא סובלים מסוכרת?

התזונה המערבית הינה עתירת פחמימות וסוכר. לא נדיר למצוא אנשים שאוכלים סנדויץ לארוחת בוקר, פסטה לארוחת צהריים וחביתה עם סלט ולחם לארוחת ערב. זוהי תזונה שגרתית שמאוד נפוץ לשמוע עליה בקליניקה והיא תזונה עתירת פחמימות. אם נוסיף עוגיה ליד הקפה או פרי כבר עברנו בהרבה את כמות הפחמימות שכדאי לצרוך ביום בהנחה שאנחנו לא ספורטאים.

אמנם אכילת יתר של פחמימות לא תפגע בנו בטווח המיידי ויתכן שאפילו המשקל והמדדים בבדיקות הדם שלנו יהיו תקינים. אבל לאט לאט הדבר הזה ישתנה, לקראת גיל 50 נתחיל לראות שמתהווה בעיה. ערכי הסוכר ו המוגלובין המסוכרר וכן ערכי הטריגליצרידים והכולסטרול יעלו והרופא יאמר לנו שאנחנו גבוליים לסוכרת או אפילו סוכרתיים. אם אנחנו ערים לכך מבעוד מועד לפני שהגענו לסוכרת קשה ניתן להתחיל לצרוך צמחי מרפא וקצת לאזן את התזונה, להוריד חלק מהפחמימות וכך למנוע את ההידרדרות.

הצמחים שישפיעו לטובה על ערכי הסוכר הם:

ג'ימנמה

צמח שמקורו מהודו . הצמח מוריד ערכי סוכר, מפחית ספיגת סוכר על ידי המעי ומפחית חשק למתוק.
הוא בנוסף עוזר לנקות את הדם ומוריד ערכי כולסטרול וטריגליצרידים.

מלון מר

זהו פרי אסיאתי מר מאוד שנראה כמו מלפפון קוצני, טעמו מר וקשה מאוד לאכול אותו. הוא מצטיין ויעיל מאוד בהפחתת סוכר בדם, אבל יש לצרוך אותו בזהירות רבה, אין לשלב אותו עם תרופות, ולא מתאים לנשים הרות ולילדים. המלון המר משפר תהליכי עיכול וספיגה ומשקם רקמות ריריות.

חילבה

גרגירי החילבה מאטים את קצב הספיגה של הסוכר לדם . עוזרים בייצור אינסולין וכן עוזרים בהפחתת כולסטרול. החילבה מכיל רמות גבוהות של אשלגן ויטמין סי וברזל. החילבה מחזק את שורשי השיער ואת כמות החלב לנשים שמיניקות. הצד הפחות מוצלח של צמח זה הוא שצריכתו גורמת לריח גוף אופייני למי שצורך כמות גדולה ממנו.

לסיכום
יש פתרונות מעולים בעולם הצמחים גם לשמירה על בריאות טובה על ידי הפחתת סוכר בדם וכן ניקוי הדם מטריגליצרידים וכולסטרול .

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר