מלפפון

מה מסתתר מאחורי המלפפון

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

מלפפון – הירק הפשוט והמוכר שכולנו רגילים לראות בסלטים או בחמוצים, למעשה הרבה יותר חשוב לבריאות שלנו ממה שתיארנו לעצמנו.

מלפפון מכיל כמות גבוהה מאוד של ויטמינים ומינרלים, לעומת כמות הקלוריות הנמוכה. הוא גם עשיר בנוזלים ובסיבים תזונתיים, מה שמספק לו את תואר הירק (או פרי, תלוי לפי איזו שיטה מסתכלים) הדיאטטי הטוב ביותר.  המלפפון מורכב מ-96% מים (כמו המדוזה), ובכך מזין את הגוף שלנו בנוזלים שכה חשובים לו, במיוחד במזג האוויר הישראלי.

מים הם חשובים לאין שיעור עבור גופנו. הם משתתפים בתהליך ויסות הטמפרטורה, בהובלת חומרים טובים בגוף ובפינוי הפסולת ממנו. לא כל האנשים אוהבים לשתות מים פשוטים, לכן שילוב מלפפונים בתזונה זה פיתרון טוב להזנת הגוף בנוזלים.

המלפפון מכיל נוגדי-חימצון (אנטיאוקסידנטים). חימצון הוא תגובה כימית שבה אלקטרונים עוברים מחומר מסוים למחמצן. תגובות חמצון יכולות ליצור רדיקלים חופשיים, אשר גורמים למחלות ובעיות בגוף האדם. הצטברות של רדיקלים חופשיים עשויה להביא להיווצרותן של מחלות כרוניות. מחקרים גילו קשר בין עקה-חמצונית (הנגרמת מהצטברות רדיקים חופשיים) לבין מחלות אוטו-אימוניות, סרטן, מחלות בדרכי הנשימה ולב. נוגדי-החימצון בולמים את התהליך הזה ובעצם עוזרים לגוף להישאר בריא וחיוני.

המלפפון עשוי לעזור בהורדת רמות הסוכר בדם. מחקר שנעשה עם צמחים שונים הראה, כי מלפפון מוריד את רמות הסוכר בדם ואף עוזר בהתמודדות עם סיבוכי סוכרת שונים. המחקר אומנם בוצע על בעלי-חיים, אך גם בני-האדם נחשבים בעלי חיים, לא כך? חוקרים בודקים כרגע גם את השפעות המלפפון בהקשר לסוכרת בבני-האדם, כך שבקרוב נדע.

נחזור שוב לעניין הירידה במשקל, וכיצד המלפפון עשוי לתרום לתהליך: הוא עשיר במים, סיבים ומינרלים, אך דל בקלוריות. זה אומר שהמלפפונים שתאכלו ייתנו את תחושת השובע והמלאות (בתוספת חומרים מזינים) מבלי לגרום לעלייה במשקל.

עוד נקודה לטובת המלפפון, הוא משפר את המטבוליזם והיציאות. המים והסיבים הנמצאים בו, כדוגמת פקטין, תומכים בפעולת מעיים תקינה ומשפרים תדירות וסדירות של היציאות.

לסיום, הנה רשימה של דברים שתוכלו לעשות עם מלפפון:

  1. כמובן לאכול אותו- בסלטים, ברטבים, בנשנושים.
  2. שימו פרוסות מלפפון על העיניים- מרגיע ומרענן
  3. גרדו מעט מלפפון על פומפייה, סננו את המים לקערה והנה לכם מי פנים נהדרים (נשמר במקרר עד 3 ימים במיכל אטום). ניתן להוסיף מיץ לימון. ניתן גם להקפיא כקוביות קרח ולהשתמש כשזה קפוא- עוזר להקטין נקבוביות, לנטרל עור שמן ומקנה מראה חיוני וזוהר.
  4. חתכו פרוסות מלפפון ושימו בקנקן מים, תקבלו מים בטעמים (אבל בריאים!). אפשר להוסיף פרוסות ג'ינג'ר, לימון, נענע.. תנו לדמיון שלכם להתפרע.

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר