diet

השמנה בטנית – צבירת שומן בבטן ובמרכז הגוף

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

מי שיש לו נטיה לצבור שומן באיזור הבטן , בדרך כלל מחפש פתרון בדמות דיאטה או תרגילים לחיזוק שרירי הבטן כי השמנה בטנית זה לא כיף , זה די מבאס ולא נוח ולא נעים .

צר לי לגלות לכם, ששומן בטני מצטבר שם , לא בגלל שרירי בטן רופפים ולא תעזור דיאטה של הפחתת קלוריות  גם לא יעזרו הבטחות של , שתי חומץ תפוחים במשך שבעה ימים ותורידי את השומן הבטני.
או שתי ג'ינג'ר במשך שבועיים ותיפטרי מהבטן הנפוחה. או, תעשי את התרגיל הזה במשך 48 שעות ותיפטרי מהשומן הבטני.

למה??  – כי שומן בטני הוא עניין הורמונלי. מדובר בשני הורמונים שהם בעצם אחראים לכל הבטן הגדולה הזאת

לאחד מהם קוראים קורטיזול, והוא הורמון שמשתחרר בזמן סטרס ( מתח ). מכיוון שבזמן מתח, הגוף מפרק חלבון וגליקוגן על מנת לשחרר סוכר לדם ,כדי שנוכל לרוץ / לברוח מגורם הסכנה, למשל אם רודף אחרינו נמר🐅🐅🐅
ולכן, סטרס, שגורם להפרשת קורטיזול , הוא דבר שמחליש אותנו וגורם לעליית סוכר בדם שיוצר אחסון של השומן הזה סביב איזור הבטן.

להורמון השני קוראים אינסולין, והוא ההורמון שמשתחרר בכל פעם שאנחנו אוכלים משהו שמעלה את הסוכר בדם, ואז , האינסולין משתחרר ומכניס את הסוכר לתאי הגוף . כלומר דוחף סוכר לתאים על מנת שתהיה להם אנרגיה לפעול. וכך הוא בונה עוד ועוד תאים,

הבעיה מתחילה כשאנחנו במתח תמידי , יומיומי , ובשילוב עם זה , גם אוכלים מזון שמתפרק לסוכר בדם …  כי אז יש לנו הרבה קורטיזול והרבה סוכר והרבה אינסולין והרבה בניית תאים… ואין שום שלב של פירוק = הרזיה, אלא רק בניה=השמנה , אחסון ובניה של עוד ועוד תאים, כי יש כל הזמן אינסולין גבוה….

וכשהתאים פוגשים כל הזמן עוד ועוד אינסולין הם נעשים אדישים לאינסולין… זה נקרא תנגודת אינסולין 😳 ואז אנחנו מרגישים עוד ועוד רעב כי יש נפילות סוכר ואז מפרישים עוד ועוד אינסולין ואז אוכלים יותר ורעבים יותר 🥯🥞🥐🍞 וזה מן מעגל כזה שלא נגמר .

גם אם עושים "דיאטות" , וגם אם עושים כפיפות בטן/ תרגילים. הגוף שלנו הוא 'מכונה" גאונית , ובמאבק **נגד** הגוף לעולם לא ננצח. על מנת לצאת מהמעגל הזה , צריך לתת לגוף להבין שאין סטרס אמיתי , ולפרק בהדרגה את תנגודת האינסולין.

מעוניינים לעשות החלטה לשינוי? מעוניינים לשבור את המעגל האינסופי הזה ? לקחת אחריות ולחוות שינוי בקלות?

אם אתם זקוקים לליווי בכך
אשמח לעזור 🌺
אירית ברקן – רפואה סינית דיקור וצמחי מרפא

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר