אלכוהול

האם אלכוהול יכול לתרום לבריאות המוח?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

האם צריכה מתונה של אלכוהול קשורה לתפקודים קוגנטיביים טובים יותר? ע"פ מחקר חדש מאוניברסיטת גאורגיה, נמצא שצריכת אלכוהול בכמות מועטה עד מתונה יכולה לשמר תפקודים מוחיים בגילאים מבוגרים.

המחקר בדק את הקשר בין צריכת אלכוהול ושינויים בתפקודים קוגנטיביים לאורך זמן באנשים בגיל העמידה ובמבוגרים יותר. צריכה קבועה ומתונה של אלכוהול הוכחה כמשפרת את בריאות הלב וישנם מחקרים שמראים את אותה ההשפעה החיובית גם על שיפור בריאות המוח. עם זאת, רבים מהמחקרים הללו לא בודדו את ההשפעה של אלכוהול על הקוגניציה, או שלא מדדו את ההשפעה לאורך זמן.

צוות המחקר פיתח שיטה  לעקוב אחרי ביצועים קוגנטיביים במשך 10 שנים. במשך המחקר, סה"כ של 19,887 מטופלים מילאו סקרים כל שנתיים בנוגע לבריאות ולאורח החיים שלהם, כולל שאלות על הרגלי השתייה שלהם. שתייה מועטה עד מתונה מוגדרת כפחות מ-8 משקאות במשך שבוע לאישה, ופחות מ-15 משקאות במשך שבוע לגבר.

מטופלים אלה גם עברו סדרת בדיקות המדדו את התפקודים הקוגנטיביים שלהם, את המצב המנטלי הכללי שלהם, אוצר המילים וזיכרון המילים שלהם. תוצאות הבדיקות הורכבו כדי ליצור תכליל קוגנטיבי כללי. צוות המחקר עקב אחר ביצוע המבחנים הקוגנטיביים במשך תקופת המחקר וחילקו את הביצועים שלהם לציון גבוה או נמוך המצביעים על האם התפקוד הקונגטיבי שלהם נשאר גבוה לאורך הזמן או האם התחיל להתדרדר.

לעומת אלה שלא שותים כלל, נמצא שמי ששתה משקה או שניים ביום נטה לביצועים טובים יותר  במבחנים הקוגנטיביים לאורך הזמן. על אף שגורמים חשובים נוספים המשפיעים על הקוגניציה כמו גיל, עישון או רמת השכלה נלקחים בחשבון, עדיין נמצאה תבנית שהראתה שאלו ששתו מעט אלכוהול ביצעו תפקודים קוגנטיביים טובים יותר.

ע"פ מנהל המחקר, הכמות האופטימילת של משקאות במהלך שבוע היתה 10-14 כוסות, אך זה לא אומר שמי ששותה פחות צריך להגביר את הכמות

"קשה לאמר שההשפעה הזו היא סיבתית, לכן מי שאינו שותה משקאות אלכוהוליים, מאמר זה אינו מעודד אותו להתחיל לשתות כדי לשפר תפקודים קוגנטיביים. "

 

למחקר המלא לחצו כאן

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר