קפסולות שליה

קפסולות שליה, לארוז לך?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

בין אם זה מסקרן אותך או נשמע לך מוזר, מספר הולך וגדל של אמהות שומרות את השליה אחרי הלידה.

מה כל כך מיוחד בשליה?

השליה נחשבה זה מכבר כחלק קסום ביצירת תינוק. איבר מדהים זה מעוצב באופן ייחודי לתינוקך וחלק בלתי נפרד מכל הריון ולידה. השלייה מחוברת פיזית על ידי חבל הטבור בין העובר שטרם נולד לאם. השלייה מופיעה על דופן הרחם במהלך ההריון ופועלת כמערכת הובלה: מספקת חמצן וחומרים מזינים מדם האם לילד המתפתח, וכן מוציאה חומרי פסולת מדמו של התינוק. יתרה מזאת, השליה מגינה על התינוק מפני מערכת החיסון של האם ומייצרת גם הורמונים המסייעים לשמור על הריון בריא.

‎שאמא יולדת, השליה יוצאת גם היא. אם זו לידה וגינאלית, השליה בדרך כלל תוולד בין 5 דקות עד חצי שעה אחרי לידת התינוק. אם זה דרך לידה קיסרית, השלייה תוסר במהלך הניתוח.

‎אז מה קורה לשליה לאחר הלידה?

‎בעוד שרוב בתי החולים ומרכזי הלידה יתייחסו אוטומטית לשליה כאל פסולת רפואית, אמהות יכולות לבקש לשמור אותן. בתרבויות מסוימות משפחות קוברות את השלייה בכבוד לאיבר המופלא הזה ולחגוג את חיי התינוק שלהן. ברפואה הסינית הקדומה, השליה משמשת לטיפול במצבים רפואיים כמו בעיות פוריות ובעיות בכבד. צריכת השלייה נמשכה במזרח בגלל שפע התכונות הנהדרות, שעשויות לעשות את ההבדל העצום לבריאותה הנפשית של האם החדשה, להחלמתה ולרווחתה.

‎הטרנד של אכילת שליה, נפוץ בממלכת החיות. ההערכה היא שמרבית היונקים עם שליה צורכים את "השליה" שלהם – כדרך למיגור ניחוח ילודם ולהגן עליהם מפני טורפים. ספרות אחרת מציעה כי בעלי חיים אוכלים את השליה שלהם כדרך להחזיר חומרים מזינים שעלולים לאבד במהלך הלידה ולעודד קשרים בין האם לילד.

‎ההשערות האחרונות הן שהפכו את השליה לאטרקטיבית לאמהות טריות, ועם סלבס כמו קים קרדשיאן, ,כריסטינה אנסטד, הילרי דאף ניקי ריד וג׳נוארי ג׳ונס הדוגלות בקפסול השליה, זה פופולרי מתמיד.

שליה: ׳סופר פוד' או טרנד תזונתי?

‎בין אם זה בקפסולה, מעורבב בתוך שייק, או אפילו צלוי עם ירקות, ישנן דרכים רבות שאישה יכולה לבחור לצרוך את השלייה שלה לאחר הלידה. כאשר איבר ההריון החיוני הזה צובר פופולריות כ"מזון-על ", יותר אמהות שוקלות לשמור את השליה.

‎נטילת השליה תומכת באישה המקבלת בהתאמה אישית את ההורמונים שלה, חומרים מזינים ותרכובות ביולוגיות המשקמת את גופה לאחר הלידה. עדויות ממטופלות וקליינטיות המעידות שצרכו את השליה שלהן לאחר הלידה שיפרה את רמות האנרגיה שלהן, הגבירה את ייצור חלב האם שלהן, והאטה או שמנעה לחלוטין את הדימומים לאחר הלידה ויצרה החלמה מהירה ובריאה יותר.

אז מהם בעצם יתרונות צריכת השלייה לאחר לידה?

  • ‎עזרה באיזון ההורמונים של היולדת הטרייה
  • ‎מחדשת את רמות הברזל
  • ‎מסייעת לרחם לחזור למצב שקדם להריון
  • מפחיתה את הדימום לאחר הלידה
  • ‎הגדלת ייצור חלב האם
  • ‎שיפור מצב הרוח והגברת האנרגיה

‎מעדויות המטופלות:

‎"כדורי השלייה עזרו לי מאוד. זה עזר עם הדיכאון שלי, העלה את רמות הברזל שלי אחרי הלידה, הגביר את אספקת החלב שלי והפחית את הדימום לאחר הלידה. אני משתמשת בו גם בזמן שיש לי את המחזור שלי, זה עוזר עם הדימומים והתנודות במצב הרוח שלי ועוזר לי כמו הויטמינים שלי. זה גם עוזר לי לתמוך בהריון הנוכחי שלי " דנה.

‎"החלמתי די מהר והרגשתי שאני חוזרת לעצמי אחרי הלידה. הדיכאון הוא משהו שעובר במשפחה – לאמא שלי ולסבתא שלי הייתה בעיה כזו, אבל לא עברתי את זה וזה יכול להיות בגלל השליה. היה קשה לקחת את הקפסולות הראשונות, רק המחשבה על מה שאני לוקחת הרתיעה אותי לרגע. אבל בסופו של דבר הייתי די עצובה כשלקחתי את הקפסולה האחרונה שלי. " נעה.

‎במחקר אחד ממקור מהימן שפורסם בשנת 2013, החוקרים ערכו סקר שנערך על 189 נשים שלקחו את השליה, שרבות מהן עברו חוויות קודמות של הפרעות במצב הרוח ודיכאון לאחר הלידה. רוב הנשים במחקר דיווחו על שיפור במצב הרוח לאחר הלידה לאחר צריכת השליה, וכמעט כל הנשים אמרו כי הן יעשו את זה שוב עם הילד הבא. לקריאת המאמר המלא

 

מחקר נוסף הראה כי השליה לאחר לידה מכילה מגוון חומרים מזינים – כמו סיבים, חלבונים ואשלגן – וכן הורמונים הכוללים אסטרדיול וטסטוסטרון. לקריאת המאמר המלא

אז את הקפסולות שליה, לארוז לך…….?

 

השימוש במאמר זה ובמידע כאן אינו מחליף התייעצות עם רופא ואין בו המלצות או הנחיות של רופא. השירות הניתן אינו רפואי או קליני, אינו תרופתי ואינו מתיימר לאבחן או לטפל בכל מצב שהוא. פנה/י תמיד לייעוץ של הרופא שלך בנוגע לשאלות ובעיות שיש לך בנוגע לבריאותך שלך או לבריאותם של אחרים.

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר