גו ג'י בריס

האם סופר פודס (מזונות העל ) שמשווקים לנו הם באמת מזונות על?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

האם סופר פודס (מזונות העל ) שמשווקים לנו הם באמת מזונות על?? האם יש סיבה/תועלת מקניית סופר פוד במחיר יקר כל כך ? האם יש מזונות על המסתתרים במקרר שלנו ולא ידענו עליהם?

מידי כמה חודשים אנו מתבשרים שהגיע לארץ / התגלה סופר פוד חדש. מזון על שיהפוך אותנו לבריאים יותר , חזקים יותר , יפים יותר . ויוריד את הסיכויים שלנו לחלות במחלות הנפוצות כל כך בגילאים המאוחרים של חיינו. בדרך כלל מדובר במזונות מיובאים, שצומחים אי שם בהרי האנדים או ביערות האמזונס או בהודו/ סין. בדרך כלל לא מדובר בצמחים מקומיים , מהגליל או מבאר שבע. והמחיר של מזונות העל האלה, בהתאם , לרוב גבוה מאוד.

אז מה ? שום מזון על לא גדל באזורינו? אין שום דבר בסביבה עם אנטי אייג'ינג מפוצץ בויטמינים חיוניים שיעשה לגוף שלנו את כל הטוב הזה?? וגם , האם באמת כדאי לצרוך את מזונות העל האלה? האם זה באמת יתן לנו יתרון משמעותי וישדרג את בריאותנו? והאם המזון שכן גדל כאן בארץ ומונח אצלנו במקרר אין לו את מה שצריך כדי להיקרא סופר פוד?

ובכן , יצאתי לשטח ( לא באמת J) . וערכתי בחינה מחודשת של העובדות!!! ראיתי בחנויות הטבע מזונות כגון מורינגה , ספירולינה, מאקה, זרעי ציה, כרוב קייל תותי גוג'י ועוד על כל אחד מהם (ועוד רבים אחרים ) ניתן לקרוא ניסים ונפלאות באינטרנט . רק תכתבו מורינגה ותקבלו שלל מאמרים וכתבות שמספרות לכם על כל הטוב שתזכו בו מבחינה בריאותית אם תצרכו ממנו בכל יום.

אז בחרתי להיום בגוג'י ברי – תותי גוג'י (גם במאמר הבא אבחר במזון על אחר ואחפש עבורו תחליפים מקומיים). תותי גוג'י נמכרים לנו כמזון על מבחינת הערכים התזונתיים שלהם, ואכן הם מלאים נוגדי חמצון ויטמינים ומינרליים סיבים , ברזל  ועוד אני חייבת להודות שהטעם שלהם לא אהוב עלי במיוחד וכדי להסוות אותו אני מערבבת חופן קטנטן עם סלט פירות או ירקות. מחירם של הגוג'י ברי 20  שח ליחידה לאריזה של 200 גרם, לצורך השוואה , חמוציות שאינן נחשבות למזון על ואינן משווקות כמותג בתחום מזון הבריאות נמכרות ב 10 שח ל200 גרם.

בטבלה הנחמדה הזאת שאת הנתונים בה הוצאתי מאתר Nutrition valueוfooddictionary  ערכתי השוואה בין חמוציות תות שדה ופלפל אדום לבין גוג'י ברי כמעט ואין ברשת נתונים תזונתיים על גוג'י ברי ולכן ניאלץ להסתמך ולהאמין שהנתונים הדלים שמצאתי הם נכונים ומשקפים.

גוג׳י ברי חמוציות פלפל אדום תות שדה צריכה יומית למבוגר/ת
סיבים 11 5 2 2 25
ויטמין A 26 46 157 12 13
ויטמין C 48 133 128 58.8 60
סידן 9 9 7 16 1000
אשלגן 230 49 211 153 90-120
ברזל 6.8 0.39 0.43 0.41 8-1

מהטבלה ניתן להסיק שבגוג'י ברי יש כמות יפה העולה על הצריכה היומית המומלצת של ויטמין  A  ואשלגן וגם כמות מכובדת של סיבים וברזל  (בהנחה שהמידע אינטרנט אמין J), אבל כפי שניתן לראות גם בפלפל אדום נתונים מרשימים וגם בתות שדה וחמוציות. ובעיקר נראה לי שלהכין טבלה שכזאת היא לפספס את המטרה !!! מאחר ובכל צמח פרי או ירק יש את החומרים והצבעים והויטמינים והקסמים שלו , שלא ניתן לפרוט אותם לפרוטות. ולכן להכתיר אחד מהם כאילו שהוא המלך החדש במזון זאת טעות יסודית בנקודת המבט.

לסיכום , גם הירקות ה"רגילים מהסופרמרקט הם סופר פוד , ותוך כדי הכנת הטבלה הבנתי שפלפל אדום הוא סופר פוד. כל הפירות והירקות הם סופר פודס כל אחד במשהו אחר, וכדי לספק לגופנו תזונה מיטבית כדאי לצרוך ירקות ופירות מגוונים ככל האפשר בכמות נכונה ואז לא יחסר לנו כלום.

מסקנה :כדאי  לצרוך גוג'י ברי אם הוא טעים לנו, לפעמים:

  • כי הוא טבעי ויש לו ערכים תזונתיים גבוהים,
  • כי הוא ממשפחת פירות היער שהם עשירים בנוגדי חמצון ובעלי אינדקס גליקמי נמוך – כלומר לא יוצרים עליית סוכר חדה בדם וכי הוא בריא לעיניים
  • כי הוא מהטבע וכמה שיותר טבעי יותר טוב.

מסקנה שניה : כדאי לצרוך גוג'י ברי רק לפעמים:

  • כי יש גבול לכמות הויטמינים ומינרלים שהגוף שלנו יכול לספוג, ומספיק קערה או שתיים של ירקות או פירות פשוטים ומקומיים ביום על מנת לקבל את כל מה שהגוף זקוק לו , אין צורך ולא יעיל אם נוסיף עוד ועוד חומרים מזינים , זה לא יישפר את הספיגה שלנו.
  • הוא לא טעים.
  • מחירו פי 2  או 3  מתות שדה או חמוציות.

בתאבון ותאכלו רק מה שטעים לכם J

מזונות על נוספים – כרוב קייל

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר