אז מה זה בעצם ניקוי רעלים?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

ניקוי רעלים תפס תאוצה בשנים האחרונות, הוא נקשר בירידה במשקל ובעוד שלל הבטחות לבריאות מיטבית אבל יש הרבה חוסר הבנה סביב הנושא הזה כי הגוף הוא הרי מכונה מופלאה, בכל רגע ורגע הוא בונה ומפרק את הרקמות, מחדש את התאים שלנו. ניקוי רעלים קורה כל הזמן!

איך הגוף שלנו מפנה פסולת?

כל התאים והרקמות שלנו מתחלפים בכל רגע ורגע, התאים המתים הם פסולת שהגוף מפנה ביעילות דרך השתן הצואה העור..
לצערנו בעידן המערבי יש שפע של רעלים שמגיעים אלינו מהסביבה כמו למשל מחומרי הקוסמטיקה והנקיון שנספגים דרך העור ודרך מערכת הנשימה ישר למחזור הדם. יש גם הרבה רעלים שמגיעים מהמזון, מהאויר, מהמים, רעלים שמצטברים בעקבות רגשות שלא מעובדים נכון, קרינה והרשימה עוד ארוכה. הגוף שלנו מייצר פסולת, כלומר רעלים כל הזמן, גם אם אכלנו הכי בריא שיש עדיין הגוף חייב לייצר פסולת, כמו שהזכרנו בהתחלה, זהו חילוף חומרים בסיסי בגוף. מה שכן לא נרצה להעיק עליו עם פסולת חיצונית עודפת ממזון מעובד, קרינה, רגשות שלא מעובדים נכון ועוד.

משוואת הבריאות

הטבע המופלא יצר לנו בגוף איברים שמפנים את הפסולת- דרך הכליות- השתן, דרך המעי- צואה, דרך העור- הזעה. בנוסף יש לנו פועלי נקיון חביבים שהם החיידקים שבגופנו שדואגים לעכל תאים שסיימו את תפקידם.
מתוך כך אנחנו יכולים להבין שלבריאות יש משוואה! כמה רעלים הכנסנו לעומת כמה רעלים הוצאנו בשונה מעסק שאנחנו רוצים שישגשג שבו ההכנסות תהיינה גבוהות מההוצאות אז משוואת הבריאות בגוף עובדת הפוך- להוציא יותר רעלים מלהכניס. כך נוכל להשיג בריאות, נוכל להרגיש קלילות וחיוניות ולהיות באנרגיית שיא במהלך היום.

כמה כלים שאפשר להתחיל איתם

  • כדי לעזור לגוף, כדאי לדאוג להכניס מזון כמה שיותר נקי מריסוסים, לא להעמיס על מערכת העיכול- לא לאכול עד שהקיבה מפוצצת.
  • מומלץ למלא את הבית בשפע של פירות מתוקים, עסיסיים, טריים, בשלים. כדאי לאכול אותם כשמתעורר רעב, בבוקר, על בטן ריקה ולא אחרי ארוחה דשנה.
  • עלים ירוקים עדינים תורמים מאד לניקוי, המומלצים ביותר הם סלרי, חסה, נבטי אלפלפא ונבטי חמניה.
  • ירקות גם הם מוסיפים המון לתהליך, חוץ מזה שהם עשירים בנוגדי חמצון, הסיבים שבהם משמשים כמו מטאטא של מערכת העיכול, הם מנקים ביעילות את דפנות המעיים.
  • כדאי לשים לב לכמות השומן הנצרכת ביום ולא להפריז איתה. מומלץ לשלב מגוון של אגוזים, שקדים וזרעים כגון זרעי צ׳יה.
  • כדאי לסיים את הארוחה כמה שיותר מוקדם ביום כדי שהגוף יוכל להתפנות לניקוי הרעלים ולא יהיה עסוק בעיכול.
  • צמצום צריכה של מזונות ריקים כמו סוכר וקמח לבן והורדה של מזון מן החי שעשיר בחלבונים ושומנים שיוצרים עומס על הדם בשל כמות הפסולת שהם מייצרים. כנ״ל גם שלל המוצרים המעובדים שלעיתים מופיעים במסווה של בריאות. למדו לקרוא טוב את רשימת הרכיבים ודאגו שיש שם דברים טבעיים בלבד.
  • צמצום צריכת הקפה ואם אפשר להוריד אותה לגמרי, כנל גם מוצרי טבק למיניהם שמכניסים טריליוני רעלים לגוף וכדי לנטרל אותם הגוף מקדיש משאבים רבים.
  • לעבור לקוסמטיקה טבעית- קרמים וסבונים טבעיים ויש אפשרות גם להכין לבד מסיכת פנים מקליפת בננה, פילינג גוף מעשב חיטה ומלפפונים להתחדשות העור מסביב לעיניים, דאודורנטים טבעיים ועוד.
  • מומלץ להשתדל להחשף פחות לקרינה ויותר לשמש (מומלץ 15 דקות ביום עם כמה שיותר עור חשוף ללא קרם הגנה) ויותר מהכל לדעת לשחרר רגשות שמכווצים אותנו- פחד, כעס, תסכול על ידי מדיטציה, יוגה, נשימה והתבוננות.
  • שינה- בזמן השינה מתבצע ניקוי רעלים, זה מעין ספירת מלאי של הגוף. לכן בזמן הזה מומלץ ליצור תנאים נוחים וטובים כדי לא להפריע לניקוי להתבצע- מזרן וכרית נוחים, חושך מוחלט, להיכנס למיטה עם בטן ריקה, להקציב זמן לנשימה והודיה לפני השינה…
  • מומלץ לסגל אורח חיים בריא שטומן בחובו את הפן הפיזי והרגשי, מה שיאפשר לגוף שלנו לנקות רעלים בקלות.
לסיכום ניקוי רעלים שווה בריאות, ככל שניתן לגוף מנוחה ולא נפריע לו, הוא יוכל להפנות את משאביו לניקוי.
רוצים לשמוע על ניקוי רעלים?
מוזמנים להאזין לפרק שלם בנושא עם מיכאלה בפודקאסט פשוט לחיות בריא
לפרטים נוספים על מיכאלה עפרוני דלאל

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר