לא נעים, לא נורא

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

לא נעים, לא נורא / שיא הרגש

מאת: אלונה בן ארי

רגשות משפיעים על בריאותנו. אחת הדרכים הנפוצות להתמודדות עם רגשות בלתי נעימים היא דיכוי, הדחקה או התעלמות. ואולם, אי אפשר להתעלם מרגשות מטרידים ומחויות בלתי נעימות לאורך זמן. כשמדחיקים אותם, בסופו של דבר הם מתבטאים בכאבים, במחלות או במצוקות רגשיות. לא לפחד לחוש ולהרגיש.

כאשר טראומה רגשית מתרחשת, אנחנו יכולים לבחור אם להתמודד עם המצב או להתרחק ממנו. כשאנחנו בוחרים להתרחק, אנחנו חייבים לעשות משהו עם האנרגיה שנוצרה – להדחיק ולדכא את הרגשות שעלו, לבטא אותם או להסיח את דעתנו באמצעות משהו אחר.

אחת הדרכים הנפוצות להתמודדות עם רגשות בלתי נעימים היא דיכויים או התעלמות מהם. אלה הם מנגנוני התמודדות נורמליים במוחנו המשמשים אותנו ומסייעים לנו להתמודד עם מצבים שאנחנו לא רוצים או מפחדים להתמודד עמם. כשרגשות חזקים חודרים לתודעתנו, בדרך כלל משהו בתוכנו אומר: "זה הולך לפגוע באושר שלי, אני לא אוהב את זה, ולכן אתמודד עם זה אחר כך". הבעיה היא שאחר כך אינו מגיע אף פעם ורגשות אלה נדחקים למטה הרחק מהמודעות שלנו.

אבק רגשי

אחד החוקים הבסיסיים של היקום הוא שאנרגיה אינה יכולה להיווצר או להיהרס; היא יכולה רק לשנות צורה. אותו החוק חל גם על תודעתנו. אנחנו יכולים להדחיק את הרגשות במשך זמן רב, ואף שהם עוזבים את המודעות שלנו הם אינם נעלמים לחלוטין. מטפורית, אנרגיה רגשית מודחקת נקברת עמוק בתוך מרתף הלא מודע שלנו, שם מתקבצים כל הרגשות שבחרנו לא להתמודד עמם, אוספים ומעלים "אבק רגשי". 

אבק רגשי זה הוא אנרגיה רגשית שמהדהדת לצד הרגשות המודחקים. רגשות אלה מושכים אליהם רגשות דומים להם באמצעות זימון מצבים שגורמים לנו להרגיש אנרגיה רגשית דומה לזו שבחרנו להדחיק לחיי היום יום שלנו. זהו חוק המשיכה, דומה מושך דומה, ובאותו האופן רגשות לא נעימים מושכים אליהם אירועים ומצבים שמציפים בנו רגשות אלה. 

רגשות מודחקים, שהם דפוסים אנרגטיים, מתחילים לצבור יותר ויותר כוח, עד שלחץ נפשי מתחיל להיבנות. הלחץ הפנימי של הרגשות המודחקים מצטבר בהדרגה עד שהוא הופך לגדול מדי כדי להישאר נסתר וצף ועולה על פני השטח בזעם, בדיכאון או כתגובה רגשית בלתי אופיינית או בלתי מתאימה למצב מסוים. 

אי אפשר להתעלם מרגשות ומחוויות מציקות ובלתי נעימות לאורך זמן. גם אם נדחיק את הרגשות הלא נעימים בסופו של דבר הם יתבטאו בכאבים, במחלות או במצוקות רגשיות. התסמין הוא תגובה אדפטיבית לאירוע שקרה ולא הושלם. התסמין יכול להתפרץ שנים לאחר התרחשות הטראומה על ידי גירוי פנימי, כלומר מחשבה, או חיצוני. התסמין נשמר לאורך זמן בשל אמונה מגבילה או כתוצאה מהלם. כלומר, הבעיה אינה המחלה, אלא מה שגרם להיווצרותה.

לכל מחלה או כאב פיזי יש משמעות. מחלת הגוף היא תרגום של המוח, תוכנית ביולוגית לצורכי הישרדות שחוותה הנפש. כל מחלה ותסמין פיזי מספרים לנו את סיפור הנפש, וחוסר התייחסות יוביל להחרפתם. 

קיימות דרכים רבות לשחרר את הלחץ הנפשי, לא משנה עד כמה עמוק הוא נקבר, בצורה מועילה וטרנספורמטיבית. 

פראניק הילינג – כלי יעיל ועוצמתי לשחרור הלחץ 

פראניק הילינג הינה שיטה יעילה ועוצמתית של ריפוי באמצעות אנרגיה ללא צורך במגע. המילה "פראניק" נגזרת מהמילה "פראנה", שמקורה בסנסקריט ומשמעותה אנרגיית חיים.

הלחץ והמחשבות הבלתי נעימות יוצרים חסמים אנרגטיים בגוף. החסמים מונעים זרימה תקינה של אנרגיית החיים והתוצאה היא כאבים, מחלות ומצוקות רגשיות. הטיפול האנרגטי משחרר את החסימות האנרגטיות ומאפשר לאנרגיית הפראנה, אנרגיית החיים, לשוב ולזרום לאורך הגוף בצורה אחידה, הרמונית וחלקה. הריפוי מתבצע על ידי הסרת האנרגיות העודפות והמיותרות מגוף המטופל, העברת אנרגיה טרייה וחיונית ותיעול אנרגיית החיים למקומות החולים בגוף כדי לזרז את תהליך ההחלמה, השיקום והריפוי. 

ניקוי הגוף האנרגטי.

פראניק הילינג מתייחס לשדות האנרגיה בגוף, כלומר להילה המקיפה אותו ולצ'אקרות שהן מרכזי אנרגיה הממוקמים במרכז הגוף ולאורכו. כאשר האדם מרגיש טוב הן רגשית והן פיזית, הפראנה זורמת לאורך הגוף בצורה אחידה, הרמונית וחלקה. 

הבעיות מתחילות כאשר מסיבות שונות נוצרים חסמים אנרגטיים בגוף אשר מונעים זרימה תקינה של אנרגיית החיים והתוצאה הסופית מתבטאת בכאבים, מחלות ומצוקות רגשיות. 

פראניק הילינג מבוסס על שני עקרונות:

  1. העיקרון הראשון גורס כי הגוף באופן כללי מסוגל לרפא ולאזן את עצמו. 
  2. העיקרון השני גורס כי ניתן להאיץ את ריפוי הגוף על ידי הגדלת כוח החיים בגוף.

פראניק הילינג הוא תהליך תלת שלבי, המאיץ באופן משמעותי את יכולתו הטבעית של הגוף להירפא בכל הרמות: פיזית, רגשית, נפשית ורוחנית:

  1. אבחון – האבחון מתבצע באמצעות סריקה אנרגטית של המטופל לאיתור חריגות אנרגטית.
  2. ניקוי – הסרת הפרעות באנרגיה: משמש להסרת אנרגיה מלוכלכת או חולה מהגוף ולשחרר חסימות בערוצי האנרגיה.
    הפרעות באנרגיה יכולות להיות, אנרגיה חולה, מיותרת, רעילה, אמונות מגבילות, פחדים, מחשבות טורדניות, דפוסי התנהגות מגבילים ובלתי רצויים ועוד.
    ניקוי רגשות בלתי רצויים ואמונות מגבילות. רגשות כגון פחדים, חרדות, פוביות וזיכרונות טראומתיים חוסמים את זרימת הפראנה דרך ההילה ומרכזי האנרגיה בגוף. כל חוויה טראומטית, משמעותית, עוצמתית הנחוות לאורך החיים משפיעה על שדות האנרגיה ועל זרימת האנרגיה בגוף ומשאירה חותם.
    הבעיה המרכזית מתחילה כאשר הפרט, במודע או שלא במודע, בוחר להדחיק ולדכא את רגשותיו הקשורים לאותה חוויה טראומטית. ברוב המקרים הדחקת חוויות בלתי נעימות הינו מנגנון הגנה של הגוף שמטרתו לאפשר לפרט לשרוד להמשיך בחייו, אולם עם השנים יש לכך השפעה משמעותית על יתר מערכות הגוף. כאשר אחד ממרכזי האנרגיה בגוף אינו מאוזן, איברי הגוף עליהם אחראי אותו מרכזי אנרגטי גם הם מושפעים בדרך כלשהי, לאורך זמן אם האנרגיה לא תאוזן, חוסר האיזון יתגלם כמצוקות רגשיות, כאבים ומחלות פיזיים. מצב זה מציב מתח על כל המערכות האחרות בגוף ולא מאפשר לגוף לעבוד ביעילות.
  3. חידוש, החייאה והעצמת כוח החיים – הטענה: העברת פראנה טרייה או אנרגיית חיים לגוף, תהליך זה מיושם רק לאחר שתהליך הניקוי הושלם.
    פראניק הילינג מתקן את חוסר האיזון בגוף ומעביר כוח חיים לחולה. כוח החיים הזה יכול להיות מאופיין גם כאנרגיה אוניברסלית; אין זו האנרגיה של המטפל.
    פראניק הילינג אינו דורש תרופות, צמחי מרפא או ויטמינים למיניהם.

הטיפול בשיטה אינו כרוך במגע ולפיכך מתאים לאלה הסובלים מפציעות או ממוגבלויות פיזיות. פראניק הילינג מיועד לכולם ומתאים גם לתינוקות, לילדים, לנשים בהריון, לנשים מניקות ולקשישים.

פראניק הילינג מתבצע ללא מגע בגוף הפיזי, מה שמאפשר לטפל גם מרחוק, כלומר כאשר המטפל והמטופל אינם נמצאים פיזית באותו החדר.

אלונה בן ארי – מורה ומטפלת בשיטת פראניק הילינג, הנציגה הבלעדית בישראל של ארגון פראניק הילינג. היחידה בארץ המורשת ללמד פראניק הילינג. 

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר