תסמונת קדם וסתית – לחזור למצב מאוזן

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

אם את מרגישה שבימים שונים של החודש את הופכת מהאדם המקסים ומהמם שאת , לענק ירוק עצבני ורגיש ! את לא לבד…
תסמונת קדם וסתית -בואי נדבר על זה .

תסמונת קדם וסתית הינה מכלול של שינויים גופניים ונפשיים המתרחשים אצל חלק מן הנשים בימים שלפני הופעת הוסת. אצל כל אחת זה יכול להתבטא בצורה אחרת , ויש שוני בסוג, עוצמה ובמידת חומרתם . אצל נשים מסוימות יכולות להופיע תופעות גופניות בלבד או נפשיות בלבד, בדרך כלל כל אישה עם תסמונת קדם וסתית תבטא גם וגם.

איך התסמונת מתבטאת ?

תסמינים נפשיים – עצבנות, חרדה, דיכאון, לחץ, רגזנות, תוקפנות, בלבול, מצבי רוח משתנים ועוד.

תסמינים גופניים – עלייה במשקל (הצטברות של נוזלים לפני הוסת), רגישות או נפיחות בשדיים, כאב גב, כאבי ראש, כאבי שרירים ומפרקים, אקנה, חוסר חשק מיני, קשיים בהירדמות, בעיות עיכול שונות (שינויים בתיאבון, תשוקה למתוק, נפיחות, עצירות ו/או שלשול לסירוגין), קשיים בריכוז, החמרה של מחלות קיימות ועוד.

למה זה קורה ?

הגורמים העיקרים לתסמונת קדם וסתית הם שינויים הורמונליים שונים אשר מתרחשים בגוף האישה מיד חודש. השינויים הם הינם תקינים וחיוניים אך כשהם אינם מאוזנים או קיצוניים מופיעות תופעות קדם וסתיות . מאחר ואנחנו חיים בעולם ריבוי לחצים , מתח , רעלנים ,תזונה לא מאוזנת , חוסר בפעילות גופנית . גם באישה אשר בדיקות הדם ההורמונליות שלה יופיעו בצורה תקינה יכולים להופיע תסמינים כאלה ואחרים .

אז איך אפשר לחזור לאיזון ?

הנה כמה טיפים שאגדתי עבורך כדי להוריד בתסמינים של התסמונת :

1. פעילות ספורטיבית : פעילות ספורטיבית עוזרת לשחרר מתח , ממריצה את פעילות הניקוי של הכבד , ועוזרת לאיזון הורמונלי על ידי כך שהיא עוזרת לשמור על תקינות מערכות הגוף, מונעת צבירת נוזלים ומשפרת את התחושה הכללית.

2. לצרוך זרעי פשתן. באופן יום-יומי : בזרעי פשתן יש גם אומגה 3 שמהווה אבן בניין להורמוני מין ולתפקוד תקין של מערכת העצבים. כמו כן הן מפחיתות ייצור של פרוסטגלנדינים שהם מעוררי דלקת ובכך מחזקת את מערכת החיסון ומונעות התכווצויות של הרחם. בנוסף זרעי הפשתן הם פיטו-אסטרוגנים המסייעים בשמירה על המאזן ההורמונלי.

3. להימנע מצריכת קפה ושוקולד ( אני יודעת נושא כאוב בלב רבות ועל פתרונות על כך אפשר לקרוא במאמר הבא: )
אך מעוררים אלה גורמים לגירוי של המערכת הסימפתטית ולהחרפת התסמינים.

4. תה מרווה : למרווה יש פעילות מרגיעה , היא פיטו-אסטרוגנית עדינה ולכן יכולה לעזור לאיזון רמות ההורמונים בגוף . היא עוזרת להניע את צ׳י הכבד שלפי הרפואה הסינית כאשר הצ׳י לא זורם חלק , בעיות של תקיעות יופיעו כמו בתסמינים של התסמונת הקדם וסתית . בנוסף היא עוזרת לטפל בקשיי עיכול עם גזים ויכולה לעזור להרגיע תופעות עיכול של נפיחות, כאבים וגזים .

5. עיסוי ושימוש במעבר עם שמן אתרי מרווה בהירה : את השמן האתרי נזליף על שמן נשא (מאחר ושמנים אתרים לא שמים ישירות על העור), שמן נשא יכול להיות : שמן שקדים/קוקוס/זרעי ענבים/ זית . נזליף 5 טיפות ולמרוח ישירות על האזור המציק. יכול לעזור לשחרר מתח לפני המחזור , התכווצויות רחם וכאבי בטן . המרווה הבהירה היא אחד מהשמנים העיקריים הפועלים לאיזון הורמונלי , מסייעים להסדרת הווסת והרגעת כאבי מחזור , הפחתת חרדה ויוצר תחושת רגיעה.

לטיפול בבעיות הורמונליות ומחזור החודשי
מור נבון-רפואה אישית 0545730083

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר