הריון

מהן הסיבות לכך שאשה לא נכנסת להריון?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

מה עשויות להיות הסיבות לכך שאשה אינה מצליחה להרות באופן טבעי וללא התערבות רפואית .

תפוקה שחלתית נמוכה:

תופעה זו נפוצה אצל נשים בגילאים מבוגרים יותר . כלומר לקראת סיום גיל הפוריות בחיי האישה. אך ישנם גם מצבים, בהם נצפית ירידה בתגובה השחלתית להורמונים, בגיל צעיר יותר, עד כדי חוסר פוריות מלא במצבים מאוד קיצוניים. מנגנון הפעולה ההורמונלי, והשפעתו על השחלה, קשור קשר הדוק לכמות הביציות שנותרו 'במחסנים'. גם לאיכות של הביציות יש השפעה רבה על סיכויי ההפריה וכן על סיכויי ההשתרשות ברירית הרחם וכמו כן על ההתפתחות התקינה של ההיריון.

ככל שהאישה מתבגרת , כמות הביציות פוחתת מדי חודש ותגובת השחלה להורמונים השונים שאחראים על נושא הפוריות הולכת ופוחתת. ככל שהשחלה יותר 'עייפה', כך עולה המאמץ ההורמונלי, לגרות את השחלה לפעולה. גם כשמתחולל ביוץ, סיכויי ההפריה של הביצית המבוגרת יותר, נמוכים מאשר היו בעבר ככל שעובר הזמן, וכן סיכויי השתרשות העובר שנוצר מביצית זו,  נמוכים משמעותית.

רירית רחם דקה או במבנה לא תקין

בעת שהרחם מתכונן לקליטת הריון, איכות הרירית ברחם חשובה ביותר. לרוב, נוטים להתייחס לעובי הרירית. ולא פחות חשוב להתייחס גם לאיכות הרירית. המבנה של התאים שמרכיבים את שכבות הרירית הוא בעל חשיבות מכריעה לקליטת הריון מוצלחת.

רירית הרחם היא ה'בית' של ההיריון. כאשר הבית אינו חזק דיו, או שאינו מזין דיו, לא יתכן הריון תקין. כל שלבי ההיריון נשענים על איכות הרירית, הרבה זמן אחרי שנושא איכות הביצית מפסיק להיות מרכזי. רירית דלקתית, בעיית חדירות (העובר אינו מצליח להשתרש), כזו שאינה מאפשרת יצירת כלי דם וכד' לא תאפשר גם היא, השתרשות תקינה ובריאה של ההיריון.

גם בשלבים המאוחרים של ההיריון, רירית שאינה מאפשרת הזנה נאותה לשליה, תעודד תהליך של הפרדות שליה, שעלולה להסתיים בלידה בשלבים מוקדמים וקושי בהישרדות העובר – לצערי ראיתי כבר מקרים כאלה.

ולעניין עובי הרירית הרצוי: נהוג להזכיר עובי רירית רצוי העולה על 6 מ"מ בזמן ניסיון קליטת הריון. ישנם הריונות תקינים לגמרי, אשר התחילו עם רירית דקה, אף דקה מ-6 מילימטר, אולם בקליניקה בדרך כלל נעשה את שניתן על מנת להגיע לעובי רירית העולה על 6 מ"מ ואשר מגיעה לעובי של 8 מילימטר לפחות.

חשוב לציין כי בחלק מטיפולי הפוריות, השימוש בתרופות לביוץ כגון איקקלומין  גובה מחיר בדמות רירית דקה. יש לבקר את הנתון הזה ולהתעכב עליו בזמן קיום הפרוטוקול הטיפולי.

פוליפים ,נישה, הידבקויות, חצוצרות חסומות

פוליפים: הינם גידולים שפירים קטנים, המופיעים לעיתים בתוך חלל הרחם. הפוליפ עשוי להשפיע לרעה על סביבת הרחם, ולהקשות על השתרשות ההיריון.

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר