fbpx
סטרס

סטרס על סטרואידים

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

הוא יכול להציל אתכם בעת סכנה, להעניק לכם את היכולת להתמודד בשעת מצוקה, לגרום לכם להגיב בזמן אמת ואפילו לעזור לכם לשבור שיאים. הסטרס הגופני הכרחי בחיינו, אך רק כאשר הוא רגעי וממוקד בעת סכנה ממשית.

הגוף שלנו מתמודד עם שינויים רבים במהלך החיים והאמת שרוב הזמן הוא עושה עבודה מצוינת. אחד מהמצבים הכרוניים שמונעים מהגוף להשתקם ואף מדרדר את יכולתו להגיב בצורה מטבית לשינויים הוא סטרס כרוני המאפיין את החיים שלנו בעידן המודרני. בעבר, סטרס היה מצב נקודתי, הישרדותי וחולף- או כמו שאנחנו מכירים – הילחם או ברח.

כיום, סטרס הוא מצב מתמשך ויום-יומי שכולל בתוכו עבודה, ניהול משק הבית, משכנתא, הלוואות, ילדים. על זה נוסיף את המצב הביטחוני, החינוכי והכלכלי שרק מתהדק סביב צווארנו בעקבות משבר הקורונה. והנה קיבלנו מתכון מושלם לרשימה ארוכה ומתסכלת של בעיות בריאותיות, נפשיות ואסטטיות שמעולם לא חווינו.

בארבעת החודשים האחרונים, אוכלוסייה שלמה ניזונה  מאין סוף פחדים וחששות לחייה ולחיי הסביבה הקרובה שלה, מבלי לקבל כלים אמיתיים להתמודדות עם המצב הנוכחי בצורה הגיונית ובריאה (עד כמה שניתן). מי שחווה בחייו חוסר ודאות יכול וודאי לספר כי אולי זה אחד הדברים היותר מאיימים על תחושת קיומו. בתדירות גבוהה  תחושה זו גורמת לשינויים הורמונליים בגוף אשר מביאים איתם רצף של תסמינים הפוגעים באיכות החיים.

הבשורה הפחות טובה היא שרבים מהישראליים סובלים מסטרס כרוני שהוא פועל יוצא של בלוטת אדרנל שחוקה, המייצרת את הורמוני הלחץ – האדרנלין והקורטיזול. הורמוני הלחץ מאפשרים לגוף להגיב בעת סכנה: זרימת דם מוגברת ללב ולשרירים ופחות לאזורים אחרים, לצורך העניין – פחות למערכת העיכול, מה שיגרום לעיכול לקוי, גזים נפיחויות וכדומה. הם מעלים את הדופק ואת רמות הסוכר בדם בכדי לאפשר תגובה מהירה, בריחה מג'וק למשל. כאשר הסכנה חולפת, רמות האדרנלין והקורטיזול חוזרות לנורמה והגוף חוזר למצב יציב.

אך מה קורה כשהגוף כל הזמן חווה לחץ?

גוף האדם לא בנוי למצבים של סטרס ממושך. בסטרס כרוני שלא מטופל כראוי, עלולים תסמינים כגון: עייפות ותשישות כרונית, שינה לא מספקת, קשיי זיכרון וקשיים בשליפת מידע, שרירים דרוכים – בדרך כלל נוקשות באזור הצוואר ותשוקה למתוק – בכדי לנסות להעלות את רמות האנרגיה. אלה רק חלק קטן מהסימנים שאמורים להדליק נורה אדומה.

במצב זה הגוף יימצא בעומס מוגבר, דופק מהיר, מיגרנות, התקפי חרדה, עלייה ברמות הסוכר שבעתיד עלולה להתפתח לסוכרת, השמנה (בעיקר באזור הבטן),עלייה ברמת השומנים בדם ובעיות מטבוליות נוספות. הבשורה הטובה היא שאפשר להתגבר על זה ולהחזיר את הגוף לאיזון.

אז קבלו 10 טיפים שיסייעו לגוף שלכם לחזור למסלולו:

  • שינה מיטבית – שינה איכותית נמדדת ברצף השינה ובכמות שעות השינה. שינה במשך 6-8 שעות היא אידיאלית! לפעמים ייתכן שנחווה נדודי שינה וקושי להירדם- שימו לב האם זה משהו תקופתי, האם יש מחשבות שמלוות אתכם? לפעמים פתרון הבעיה האמתית יפתור את בעיות השינה. במידה וזו בעיה שנמשכת תקופה לא מבוטלת, רצוי להתייעץ עם איש מקצוע שילווה אתכם לפתרון הבעיה.
  • תזונה מגוונת ומלאה – לא משנה כמה ארוחות תאכלו (3 , 6, 12..) רק תדאגו לשלב במהלך היום סלט גדול, גיוון בירקות, לפחות 2 פירות ביום, דגנים מלאים וקטניות שיסייעו למערכת העיכול ויעשירו את הגוף בנוטריינטים.
  • ויטמין – C חיוני במיוחד במצבי סטרס מכיוון שהוא מחזק מערכת חיסון, מגן על הלב וכלי הדם ועל בריאות העור. תמצאו אותו בגויאבה, תותים, פלפל אדום, תפוז ועוד. במצבי חולי, עישון או סטרס ממושך אף רצוי ליטול תוסף להזנה בכמויות גבוהות יותר.
  • וותרו על הסוכר הלבן! או לפחות צמצמו ככל הניתן. סוכר לבן גורם לדילול של ויטמיני B  בגוף והוא נטול וויטמינים לחלוטין! חוסר בוויטמיני B   יגרום לעייפות, חולשה כללית, קשיי זיכרון, בעיות עור וזו רק ההתחלה. תוסף של ויטמיני B  יחזק את הגוף וימלא את מאגרי האנרגיה.
  • פעילות גופנית – כמה פעמים שמעתם שפעילות גופנית תורמת לבריאות? פעילות גופנית מעלה רמות הורמונים שגורמים לרגיעה ולתחושת אושר. כל פעילות תורמת- התנדבו להוריד את הכלב 3 פעמים ביום, עלו במדרגות במקום במעלית, הורידו את האשפה, חנו רחוק יותר או שפשוט תמכרו את האוטו (סתם..)
  • הוסיפו קטניות לתזונה שלכם – הן מלאות בוויטמינים חיוניים (אותם ויטמיני B שהזכרנו קודם), סיבים תזונתיים שמקנים תחושת שובע ומאיים את ספיגת הפחמימות! שימו לב, רצוי להשרות ואף להנביט את הקטניות לפני האכילה בכדי להעלות את הערכים התזונתיים שלהן. לרגישים לקטניות ניתן גם לבשל אותן בכדי למנוע את התופעות הבלתי רצויות כגון נפיחויות וגזים.
  • הורידו מאכלים מתועשים כמה שניתן והתחילו להכין יותר ארוחות ביתיות. רוב המאכלים המתועשים מכילים כמויות גבוהות של חומרים משמרים וחומרי טעם וריח אשר פוגעים בגוף שלנו לטווח הארוך וגורמים למחלות ולחולשה חיסונית. ארוחות ביתיות הן זמן משפחתי משותף וחשוב, בעיקר בחופשת הקיץ המאתגרת את רובנו. בישול הוא תרפיה ורוגע ויכול לקרב בין בני המשפחה. (מומלץ להרחיק כל מכשיר טכנולוגי שיכול להסיח אתכם מה-ביחד שלכם).
  • החליפו את השתייה הממותקת במים בטעמים שתוכלו להכין לגמרי לבד! תעשו קוביות קרח מגניבות מפירות ותצרו מים בטעמי קיץ צוננים בכדי לשתות יותר. מחקרים מראים קשר ישיר בין כמות המים בגוף לבין רמות האנרגיה. ואל תשכחו – מים הם החיים.
  • תקשורת  שבו עם אנשים שקרובים לכם, שתפו,  דברו את הדברים. הרבה פעמים כשאנחנו מביעים את עצמינו עולות מסקנות חדשות וזווית הראייה משתנה. דברו חיובי, מחשבות שליליות מרעילות ולא מקדמות אותנו. לא סתם אומרים שמחשבה יוצרת מציאות.
  • לפעמים הגוף יצטרך עזרה חיצונית, בייחוד במקרים בהם הסטרס הוא כרוני והגוף מותש מאד. ההמלצה שלי היא פורמולה משקמת ותומכת בלוטת אדרנל, לעתות לחץ, לתת-פעילות בלוטת התריס, לעייפות ותשישות כרונית, לחיזוק כללי של הגוף. איי די קומפלקס – פורמולה המשלבת פטריות מרפא, צמחים מחזקי מערכת חיסון. פורמולה מרוממת ומעלה מצב רוח.  הייתי ממליצה להתייעץ עם מטפל לפני השימוש.

כולנו חווים סטרס בחיי היום-יום השאלה הגדולה היא האם אנחנו יודעים למנן את הלחץ ולתת לגוף לנוח או שמא נבלענו לתוך מערבולת ללא תחתית?התמודדות עם סטרס כרוני היא מורכבת ופעמים רבות מלווה בתופעות נוספות לכן רצוי להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם בתהליך.

אין ספק שמגפת הקורונה גרמה לתפנית משמעותית בכלכלה העולמית, אך לא פחות בהון הפנימי.

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מלפפון
תזונה
רוזמרין מגזין בריאות

מה מסתתר מאחורי המלפפון

מלפפון – הירק הפשוט והמוכר שכולנו רגילים לראות בסלטים או בחמוצים, למעשה הרבה יותר חשוב לבריאות שלנו ממה שתיארנו לעצמנו. מלפפון מכיל כמות גבוהה מאוד

קרא עוד »
סטרס
אורח חיים בריא
ליטל תורתי

סטרס על סטרואידים

הוא יכול להציל אתכם בעת סכנה, להעניק לכם את היכולת להתמודד בשעת מצוקה, לגרום לכם להגיב בזמן אמת ואפילו לעזור לכם לשבור שיאים. הסטרס הגופני

קרא עוד »
מתחשק לך אולי לדבר איתנו?

הגיע הזמן להיות
יותר מחוברים לאדמה

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר