שתיית מים מטוהרים למוח בריא ומתפקד

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

כולנו מודעים לכך ששתיית מים נקיים חשובה לבריאות שלנו לגוף, לתפקוד מערכת העיכול, למראה עור בריא עם מרקם יפה. אבל, קיים יתרון בריאותי נוסף לשתיית מים מטוהרים: שתיית מים מטוהרים תורמת לתפקוד המוח.

אין ספק שזהו לא הדבר הראשון שחושבים עליו בעת שתיית מים, אבל מחקרים רבים חקרו את השפעת המים על בריאות המוח וכולם אישרו את הקשר שבין מים מטוהרים למוח בריא ולתפקודו האופטימלי.

הקשר בין מים לבין האנרגיה שבמוח

חשוב לדעת כי המוח מורכב מ- %  75עד 80% מים לכן,  על-מנת לשמור על תפקוד המוח, חשוב לשתות מים בצורה מספקת כדי לשמור על היחס הטבעי הזה. המים תורמים רבות לתהליכי החשיבה והזיכרון. בנוסף, תאי המוח צורכים פי שניים אנרגיה מתאי שאר הגוף (דר' קורין אלן, מייסדת Advanced Learning and Development Institute.).  מים הינם מרכיב קריטי לתפקוד תקין וסדיר ומים מטוהרים עוד יותר, מסיבות רבות.
על פי המחקרים האחרונים, כאשר המוח מקבל את כמות המים הנדרשת לו, החשיבה שלנו מהירה יותר, יכולת הריכוז גבוהה יותר ואנו נהנים מרמת יצירתיות ובהירות טובים יותר.

 

מחקרים הראו כי לצריכת מים מספקת עשויה להיות השפעה פיזיולוגית על פונקציות החשיבה, מה שמוביל לביצועים גבוהים יותר העת מבחנים. לפי מחקר שנערך בבריטניה לאחרונה, חוקרים מצאו כי סטודנטים באוניברסיטה אשר שתו מים השיגו תוצאות גבוהות יותר ב 5% במבחנים שלהם לעומת אלו שלא צרכו מספיק מיםצריכת מים עשויה גם להפחית חרדת בחינות , הידועה כבעלת השפעה שלילית על הצלחה במבחנים. ישנם אפילו כמה מחקרים שטוענים כי שתייה מספקת של מים עשויה להועיל  לקשב ולריכוז אצל ילדים ומבוגרים.

 

מה קורה באמת כאשר צריכת המים שלנו אינה מספקת ?

במהלך היום, הגוף מאבד מים. האדם המבוגר הממוצע מאבד כ- 2.4 ליטר מים ביום. הכיצד ?  דרך הזעה, נשימה ומערכת השתן. איבוד המים גבוה יותר בעת פעילות גופנית ובקיץשתיה לא מספקת של מים עלולה לגרום להתייבשות קלה או חמורה, התייבשות קלה עלולה לגרום לתחושות של מצב רוח ירוד, עייפות מוגברת, חשיבה לא ברורה וכאבי ראש. מחקר שנערך בקרב נשים צעירות ובריאות הראה כי תהליך ההתייבשות גורם לירידה בתפקוד הקוגניטיבי ואף לבעיות בזיכרון. בעיות אלה יפתרו כאשר נחזור לשתיית מים בכמות מספקת.

חוקרים באוניברסיטה שבלונדון בדקו את השלכות ההתייבשות על מוחם של נערים. המחקר כלל שתי קבוצות של נערים העוסקים בפעילות ספורטיבית כאשר קבוצה אחת לא שתתה מים. לאחר מכן, נתנו להם לפתור תרגילים בחשבון. התוצאות הראו כי בני נוער שלא שתו בתום הפעילות הגופנית התקשו בתרגול יותר מאשר בני נוער אשר שתו מים בכמות נאותה.

על פי שני מחקרים שנערכו באוניברסיטת קונטיקט, התייבשות קלה עלולה להשפיע על מצב הרוח, על רמת האנרגיה ועל היכולת לחשוב בבהירות. מחקרים אלו הראו כי לא קיים הבדל משמעותי בין אם ההתייבשות נגרמה עלידי פעילות ספורטיבית או בעקבות שעות של ישיבה מול המחשב השפעת ההתייבשות על המוח מתחילה להראות את אותותיה כבר בעת התייבשות קלה.

מחקר נוסף השווה בין השפעות ההתייבשות בקרב גברים לנשים. בקרב נשים צעירות, התייבשות קלה גרמה לכאבי ראש, עייפות וקושי להתרכז, אך לא הייתה ירידה משמעותית ביכולות הקוגניטיביות שלהן.  אצל גברים צעירים, התייבשות קלה גרמה לקושי בביצוע משימות שכליות, הגברים גם חוו עייפות, מתח וחרדה כתוצאה מהתייבשות קלה.

מה קורה למוח שלא מקבל מספיק מים ?

התייבשות קלה מתרחשת לעתים קרובות כאשר תחושת הצמא לא מופיעה עד שרמת ההתייבשות מגיעה ל– 1%-2% .  בשלב הזה, תהליך ההתייבשות כבר החל והוא מתחיל להשפיע על ביצועי הגוף והמוח.  מחסור במים והתייבשות קלה מתבטאים בהאטת תהליכי סילוק הרעלים מן הגוף, מה שמגביר את הופעת הדלקות. למוח אין  דרך לאחסן מים ולמלא את החסר בעת הצורך. לפיכך, שתיית מים מטוהרים בצורה עקבית במהלך היום הינה הדרך הטובה והיעילה ביותר לשמור על תפקוד המוח שלנו.

מה קורה לנו עם התייבשות ממושכת ?

התייבשות קלה אינה דבר טוב, אך התייבשות מתמשכת עלולה להיות יותר חמורה . היא יכולה במקרים מסוימים לגרום למוח להזדקן בטרם עת. מחקרים מבית הספר לרפואה של הרווארד הראו כי המוח מתכווץ בגודל ובמסה אצל אדם מיובש. בדומה לצמח,  התאים במוח מתחילים להתייבש ולהתכווץ כאשר חסרים נוזלים.

האוכלוסיות הרגישות יותר : קשישים וילדים
יש לבדוק כי הקשישים והילדים שותים מספיק נוזלים. מחקר משותף בין אוניברסיטת מזרח אנגליה לבין אוניברסיטת קנברה מצאו כי אחד מתוך חמישה קשישים שמתגוררים בבתי אבות מיובשים. איך זה יתכן ? מספר סיבות הכוללות תחושה מופחתת של צמא, תפקוד כליות מואט, תגובות הורמונליות להתייבשות, דמנציה, סוכרת, תרופות ובריחת שתן הינן המקור לצריכה לא מספקת של מים.

 

התסמינים המנטליים של התייבשות

  • חוסר בהירות מחשבתית
  • עייפות שלאחר הצהריים
  • בעיות במיקוד
  • דיכאון
  • אי-יציבות רגשית
  • תשישות
  • כאבי ראש
  • בעיות שינה
  • לחץ
  • חוסר בהירות נפשית

התועלות של שתיית מים נאותה למוח

לאור כל המחקרים שנעשו על מנת לבחון את הקשר שבין ההתייבשות לתפקוד מוח האדם, המסר ברור :

שתו מים מטוהרים כי :

  • הם מסייעים לתאי מוח בריאים
  • הם משפרים את הריכוז
  • הם מסייעים לאיזון במצבי הרוח והרגשות
  • הם משפרים את איכות השינה
  • הם מסייעים בשמירה על הזיכרון
  • הם מסלקים רעלים ורדיקלים חופשיים מהדם
  • הם משפרים את זרימת הדם והחמצן למוח

מערכות טיהור מים ביתיות של חברת מי רווה יספקו לכם מים מטוהרים מהטיפה הראשונה. המים עוברים מספר תהליכים וביניהם :

  • סינון מיקרוני ראשוני
  • טיהור עם סנן פחם פעיל מוזרק
  • טיהור עם סנן פחם פעיל דחוס
  • טיהור וחיטוי מיקרוביאלי באמצעות אור על סגול- V

ללא אמצעי סינון וטיהור מים, הגוף יצטרך להתמודד עם כל המזהמים. לכן שתיית מים מטוהרים יטיבו באופן ניכר לתפקוד הגוף והמוח.

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר