צמחים סינים אצלנו במטבח

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

רוב האנשים מכירים את הרפואה הסינית כדיקור, או אקופנקטורה, אך למעשה הרפואה הסינית התחילה בכלל מצמחי מרפא, לפני יותר מ-2000 שנה. חלק מצמחי המרפא נמצאים אצלנו במטבח: שום, בצל ירוק, כורכום ועוד.

הסינים התייחסו לצמחים לא רק לפי הצורה והצבע שלהם, אלא גם לטעם, כיוון והטמפרטורה. כל טעם וצבע שייכים לאלמנט שונה ברפואה הסינית, המבוססת על חמישה אלמנטים- אש, אדמה, מתכת, מים ועץ. הצבע האדום והטעם המר קשורים לאלמנט האש, הצבע הצהוב/כתום והטעם המתוק לאדמה, הצבע הלבן והטעם החריף למתכת, הצבע הכחול/שחור והטעם המלוח למים, והצבע הירוק והטעם החמוץ לעץ.

תה קינמון נהוג לשתות בחורף, ויש לכך סיבה טובה. קינמון, מחמם- מי מבינכם שלא שתה מימיו תה קינמון מוזמן להכין חליטה של מים רותחים עם מקל קינמון. כשתשתו תרגישו תחושת חום מתפשטת בגוף, טעם מתוק בפה, ועקצוץ חריף בלשון. צורת מקל הקינמון מזכירה כלי דם, ולכן לפי הרפואה הסינית קינמון משפיע על כלי דם.

מחקרים שבוצעו על יתרונות הקינמון גילו כי קינמון משפר את הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי, ומונע אלצהיימר. הקינמון מכיל סינאמאלדהיד וחומצת ציפורן המעכבים התפתחות של תאים סרטניים בסוגים שונים של סרטן.

מנטה לעומת קינמון מקררת, חריפה. אז למה שותים תה מנטה בחורף אתם שואלים? מנטה בהיותה עלה, עולה לכיוון הראש, ומטפלת בכאבי גרון.

עוד בתקופת הפירמידות ניתן למצוא שימוש במנטה ושמן מנטה, והם משמשים גם בתרופות סבתא רבות. מלבד השימוש הידוע למניעת ריח רע מהפה, מנטה משמשת גם למניעת בחילות, זאת בשל העובדה שמנטה מפחיתה התכווצויות שרירים במערכת העיכול. תרופת סבתא נוספת היא טיפול בגודש באף ובסינוסים ע"י שאיפת אדי שמן מנטה.

אבטיח. מי האמין שאבטיח משמש כצמח מרפא? היום ניתן להשיג אבטיח גם בחורף, אבל אבטיח הוא פרי של קיץ, ולכן הוא מקרר. פירות שגדלים בחורף לרוב יחממו, כמו למשל מנדרינה, ופירות הגדלים בקיץ לרוב יקררו, בדיוק מסיבה זו מומלץ לאכול כל פרי בעונה שלו. חזרה לאבטיח. אבטיח עשיר בנוזלים, וכפי שכבר אמרנו, מקרר. בזכות תכונות אלו הוא עוזר לקרר את הגוף בקיץ, מרווה צמא, מייצר נוזלים ומשתן. 

אבטיח מכיל ליקופן. ליקופן הינו נוגד חמצון, ובשל כך עוזר למנוע הרס של תאים ורקמות עקב קרינה או סטרס, ומונע סרטן. אבטיח בריא ללב, והוכח כמפחית התקפי לב בקרב גברים.

גוג'י ברי, או בשמם הסיני גוג'י זי הם פירות יער שצורתם כצורת עין, ואכן הרפואה הסינית משתמשת בהם לטיפול בבעיות ראייה שונות. חליטה של שתי כפיות גוג'י זי במים חמים עוזרת לטיפול ביובש בעיניים, ובנקודות שחורות "מרחפות" בראייה.

הגוג'י ברי נחשב למזון על ונמצא במחקרים כי הוא משפר את תפקוד המערכת החיסונית והצורכים אותו סובלים פחות ממחלות כמו שפעת והצטננות. 

 

*אין הנאמר בכתבה משמש כתחליף לבדיקת רופא. 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר