מה לעשות כדי שהמטופלים שלכם לא יפטרו אתכם

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

המטופלים שלכם הם אלה שגם אחראים על ההכנסות של העסק. כל מטפל מבין שככל שיהיו לו יותר מטופלים, יהיו לו יותר טיפולים וכך יהיו לו יותר הכנסות. אז מה קורה אם המטופלים שלכם מפסיקים להגיע? כמובן, לא יהיו לכם הכנסות והקליניקה תסגר.

לכן היחידים שיכולים לפטר אתכם מהקליניקה שבניתם הם הלוקחות.

אז מה צריך לעשות בשביל שהלקוחות לא יפטרו אתכם?

תצטרכו להבין טוב יותר את הלקוחות שלכם, מה הבעיות שלהם ואיך אתם יכולים לפתור אותם הכי טוב. כשתענו על כל הדברים האלה הלקוחות שלכם לא יהיו רק לקוחות מרוצים אלא מעריצים.

איך עושים את זה?

קודם כל צריך לבחור את הלקוחות הנכונים עבורכם. הלקוח הנכון עבורכם הוא לקוח שלא רק מגיע בזמן, מכבד את תהליך הטיפול ומשלם בזמן אלא שגם כייף לכם כשהוא מגיע לקליניקה. זה בעצם לקוח אידיאלי, כזה שתרצו שכל הלקוחות שלכם יהיו כמוהו.

בשביל שתוכלו למצוא את הלקוחות האלה והרבה מהם תצטרכו להגדיר מי הוא הלקוח האידיאלי שלכם. בשביל להבין מי הם הלקוחות האידיאלים עבורכם אני מציע להשתמש במבחן הטלפון. המבחן הזה מאוד פשוט. האם כשהלקוח מתקשר אליכם אתם עונים מיד או שעוברת אצלכם, לשניה, תחושה של תסכול מהשיחה הזו. אם אתם נהנים לענות ולשוחח עם הלקוח הזה הוא הלקוח האידיאלי עבורכם.

עכשיו, אחרי שאנחנו יודעים מי הלקוחות האידיאלים עבורכם תכינו רשימה של כל הלקוחות עבר והווה שעונים על הקריטריונים האלה. כשיש לנו רשימה של כ20 לקוחות נכין סקר אותו נרצה שהם יענו עליו. הכי נכון יהיה אם הם יענו על הסקר בשיחה טלפונית. במצב כזה תוכלו להעמיק את השאלות ולהבין יותר טוב את התשובות.

מה נשאל?

  • מה הסיבה שבגללה חיפשת פיתרון – כשנבין מה גרם למטופלים לפנות אליכם מלכתחילה נבין את הצרכים שלהם יותר טוב וככה נוכל להתאים את המסרים השיווקים ולמשוך עוד מהמטופלים האלה. לדוגמא, מאמן כושר חושב שהמתאמנים שלו באים אליו בשביל להרזות ולבנות שרירים, אך אחרי הסקר הוא גילה שהמתאמנים שלו הגיעו אליו בכלל בשביל לקבל שעה של נחת, שקט ופעילות גופנית פעמיים בשבוע. אחרי שהוא גילה שהלקוחות האידיאלים שלו בכלל לא באים בשביל להרזות אלא בשביל להנות באמצעות פעילות גופנית הוא התאים את המסרים השיווקים שלו, משך עוד לקוחות כאלה ועכשיו הלו"ז שלו מלא בלקוחות בדיוק כמו שהוא רוצה.
  • איך הגעת לעסק שלי – היום אנשים מחפשים פתרונות באינטרנט. אבל האינטרנט מתחלק להרבה ערוצים. יש את גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, אתר אישי, מאמרים מקצועיים, טבולה, יוטיוב ועוד. יש פרסום ממומן, אורגני ועוד. כשנבין איפה נמצאים הלקוחות האידיאלים שלנו נוכל למקד את עיקר הפעילות השיווקית שלנו בערוץ הזה וככה להגיע אליהם בצורה הכי ישירה שניתן.
  • מה היה נחשב בעיניך לשירות מעל המצופה – כשפסיכולוג שאל את המטופלים שלו את השאלה הזו הם ענו "שתראה יותר את המקצועיות שלך" כשהם נשאלו איך בדיוק הוא היה יכול להראות יותר מקצועיות הוא הבין שאם רק היה תולה את תעודת הפסיכולוג על הקיר שלו המטופלים היו מרגישים שהוא יותר מקצועי. במקרה הזה אפשר לראות איך שינוי קטן שאפילו לא עולה כסף (חוץ מהמחיר של המסמר) יכול להביא לשינוי משמעותי אצל המטופלים.

כמובן שניתן להוסיף עוד שאלות רבות כפי שנדרש לעסק שלכם. אנחנו בחברת תכל'ס משתמשים במעל מ20 שאלות ייחודיות.

לסיכום

האוצר של הקליניקה שלכם הם המטופלים. במידה ותקדישו תהליך חשיבה בשביל להבין מי הם המטופלים הנכונים עבורכם תוכלו להביא עוד כאלה לקליניקה וככה להגדיל אותה וגם להנות ממנה תוך כדי.

מחפשים את הלוקחות האידיאלים שלכם ורוצים לבנות קליניקה יציבה? רוצים להנות מהעבודה היום יומית עם המטופלים שלכם? אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ של 90 דק' ללא תשלום. השאירו פרטים פה בטופס ואחזור אליכם לתיאום פגישה.

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר