סירה בחוף מבטחים

לנווט את הסירה לחוף מבטחים

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

בהורות אנחנו נתקלים באתגרים רבים ביום יום, והחוכמה היא להצליח להתקדם ולא לפסוע באותו המקום שוב ושוב.
אם נתחבר להורה שבנו, נגדיר מטרות מדויקות ונתחבר לחזון ההורי- נוכל ליצור סיפור חדש בהורות. 

״משימתו של מנהיג היא להביא את אנשיו מהמקום שבו הם נמצאים למקום שבו לא היו מעולם".

להורה שתי יכולות חשובות:  לדעת לאן להוביל את המשפחה, ולדעת כיצד להגיע לשם..
כהורים אנו צריכים לשאול את עצמנו : "איזה מן הורה אני רוצה להיות?" הורה החלטי וברור, הורה משפיע, אוהב ומעצים, הורה נחוש ועקבי, הורה אמפתי וסבלני… ומהמקום הזה להוביל את המשפחה.

איך אנחנו רוצים לראות את הילד שלנו בעוד 20 שנה?" 

הורים משפיעים, מובילים, ומעצבים את האווירה המשפחתית בבית. קובעים חוקים ומציבים גבולות ,לומדים להקשיב לילדיהם ועוזרים להם בהתאם, מחזקים את ילדיהם ותומכים בהם לאורך כל הדרך. להיות הורה מנהיג זה לא אומר שאתה עושה הכול, הורה מנהיג צריך לדעת להאציל סמכויות לילדיו ולסמוך עליהם שיעשו זאת, ולחזק ולתמוך שיש צורך. יש לנו אחריות רבה מאד להוביל את ילדינו לבגרות שלהם, מתוך מקום והבנה שהם יהיו זקוקים  בעתיד ובבגרות שלהם לכלים של מסוגלות, אמונה עצמית, תחושת שייכות, ועוד. חשוב לעצור את האוטומט תוך כדי ולבדוק האם קיימת אווירה משפחתית של לחץ, עצבים , כעס, איומים, עונשים, מאבקי כוחות, והאם הם תורמים לחזון הזה.

מכירים את האמרות של  "תן לי, אתה תשפוך את השוקו" ,"כמה פעמים אמרתי לך, תיזהר אתה לא רואה!" ,"לא רצים בבית!!", " אני אגזור".
אין ספק שאנחנו רוצים רק את טובת הילד , אנחנו אוהבים אותם. אבל מה הילד לומד? האם יש למידה? האם אפשרנו לו לחקור? לסגל עצמאות? לחוות את החוויה של תסכול, של אי הצלחה? האם זה שהפכתי ל"שוטר" בבית וה"לא" הופך לשפה שגרתית בבית, משפיע על האווירה המשפחתית? האם יש חיבור לחזון ההורי? ושוב – לא ממקום של אשמה. אצל כולנו האוטומט עובד שעות נוספת…

להאיר בפנס

כדי לשנות התנהגות ולהביא את הילדים שלנו למקום טוב יותר שלא מושך תשומת לב שלילית בהתנהגויות , אני מזמינה אתכם להאיר בפנס את ההתנהגויות החיוביות ולהעצים אותם בדיוק שם, להראות לילדים שאנחנו רואים ונהנים. הרי בסופו של דבר באנו ליהנות מההורות שלנו. ומצד שני אם נמשיך להאיר את ההתנהגויות המפריעות והמאתגרות בנינו, שום דבר לא ישתנה, אותו ילד ימשיך להרביץ, להציק, לא להקשיב לעשות  ההפך ממה שמבקשים ממנו, יש לו רווח.  נכון, זה מוזר, הרווח שלילי אומנם ,אבל הוא השיג את תשומת הלב של ההורים.

בשבוע הקרוב אני מזמינה אתכם להאיר על ההתנהגויות החיוביות של ילדיכם, להעצים את נקודות האור, להימנע מלהיכנס לתפקיד השוטר, לנסות להגיד את אותם דברים בדרך אחרת, מזווית ראיה חדשה. למשל- במקום להגיד "אל תשפוך את השוקו",  להגיד- "כל הכבוד הצלחת למזוג את השוקו ישר לכוס"  ולבדוק האם הצלחתם ולא במעט לשנות את האווירה המשפחתית בבית ולהתחבר לחזון ההורי שלכם?

ועד לפעם הבאה,

שלכם מאיה

 

 

 

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר