Croissant

למה כל כך קשה להרזות?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

איך זה שהיא אוכלת כל כך הרבה ולא עולה במשקל ? ואיך זה הגיוני שאני אוכלת מעט, ובכל זאת משמינה? ומה באמת הקשר של המשקל לסוכר בדם?

ובכן , בכל פעם שאוכלים או שותים משהו שמכיל חלבון או שומן או פחמימה רמת הסוכר בדם עולה. כשרמת הסוכר בדם עולה הלבלב מפריש אינסולין . אינסולין הוא הורמון שמפנה את הסוכר מהדם

לאן הוא מפנה ? לאן הסוכר הזה הולך?

אם אנחנו רזים , ואין לנו בעיה מטבולית כלשהי , הלבלב מפריש מעט אינסולין ולוקח מעט סוכר ומכניס לתאי הגוף לצורך שימוש שוטף של אנרגיה.
אם יש עודפים הם נכנסים לתאי השומן לאיחסון. אם אנו בעודף משקל, ו/או יש לנו בעיה מטבולית כלשהי, כמות האינסולין שמופרשת היא מוגזמת ואז הרבה יותר סוכר ואנרגיה יכנסו לתאי השומן ואז נעלה במשקל בקלות.

כמו כן , כשננסה לאכול פחות , הגוף לא ייגש למאגרי השומן כדי לנצל אותם אלא ייצור תחושת רעב מוגזמת לעיתים תכופות על מנת לגרום לנו לאכול פחמימות . כי לפרק מאגרי שומן זוהי פעולה שדורשת יותר אנרגיה והגוף שלנו אוהב יעילות ולא מעוניין להתאמץ.

לכן כל כך קשה לרדת במשקל והרעב והצורך בפחמימות בדרך מכריעים את המנסים לרזות . זו הסיבה שדיאטות למיניהן לא ממש מצליחות בטווח הארוך.

האם אתם שואלים את עצמכם מהי הבעיה המטבולית שהזכרתי למעלה??

ובכן, זוהי בעיה שנקראת תנגודת אינסולין שבה , התאים בגוף שלכם מפתחים אדישות מסויימת לאינסולין שהלבלב משחרר ולכן , הוא נאלץ להפריש יותר ויותר בשביל לפנות סוכר מהדם. כתוצאה מכך עולים במשקל. לאחר כמה עשורים של תנגודת אינסולין בדרך כלל באה טרום סוכרת ואחריה סוכרת.

זה מנגנון שקורה לאחוזים ניכרים של האוכלוסיה שאוכלת דיאטה מערבית רגילה . שהיא בדרך כלל עתירה בפחמימות. וכך בגילאי 50 או 60 מגלים פתאום שאנחנו בטרום סוכרת או סוכרת, למרות שהבעיה הזאת התפתחה למעלה מעשור לפני כן באיטיות רבה.

אם ברצונכם לדעת אם אותה בעיה מתפתחת גם אצלכם תשוו בכל שנה את בדיקות הדם שלכם לשנים הקודמות. אם המדד שנקרא A1c ( המוגלובין מסוכרר) מידי שנה עולה במעט ביחס לשנים שקדמו לו , (גם אם הערך תקין ) תדעו שאתם מתקדמים לכיוון לא חיובי וכדאי לקבל טיפול מקצועי ויעוץ תזונתי.

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר