טיפים לשינה בריאה

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

רוצות לקום רעננות בבוקר ושתהיה לכן "שנת יופי" מנצחת?

טיפים לשינה בריאה:

מאת: ליאת פדר ששון

תלונה מאוד נפוצה בחיים המודרנים היא עייפות, שינה איכותית היא פקטור חשוב בתחושת העירנות שלנו במהלך היום, אבל השינה גם משפיעה על עוד תהליכים חשובים המשפיעים על הבריאות שלנו. מחזורי העירות והשינה מותאמים לרוב עם השעון הביולוגי שפועל על פי מחזוריות של קצת יותר מ 24 שעות. השעון הביולוגי מסתנכרן בהתאם לתנאי התאורה החיצונית, כך שבאופן טבעי אנו נוטים לישון בשעות החושך ולהיות ערים בשעות האור.

קיימים פרקי זמן במהלך מחזוריות זו של ישנוניות מרבית- אמצע הלילה ושעות אחר הצהריים. אבל, השעון הביולוגי ועיתוי השינה מושפעים גם מתאורה מלאכותית. מסיבה זו, דפוסי השינה בעולם המודרני שונים מאלו שהיו קיימים בעבר, ומשתנים גם בהתאם לתרבות. חשיפה לאור מלאכותי בשעות לא שגרתיות עשויה להוציא מסנכרון את השעון הביולוגי, ולגרום לאדם לחוות עייפות או ערנות יתר. התאורה משבשת את השעון הביולוגי הפנימי שאחראי בין היתר על חילוף חומרים תקין (כן, כשלא ישנים מספיק עולים במשקל).

אז מה עושים?

1. ישנים בחושך!! בכדי לבדוק אם אין עודף של אור מסביבך, הושיטי את היד מול הפנים, עדיין רואה את כף היד? סימן שלא החשכת מספיק את החדר!
בדיקה זו חיונית מכיוון שבזמן השינה מופרשים הורמוני גדילה בנוסף להורמונים אשר משפיעים על תאי דם לבנים (האחראיים למערכת החיסון). במידה והילד (או המבוגר) דורש אור, רצוי להדליק אור קטן מחוץ לחדר.

שימי לב, גם האור הכי קטן משפיע, האור ממטען של הנייד, מהאור של המזגן..

2. אם אתם מתקשים לקום בבוקר, כדאי שתנצלו את יתרונות מחזורי השינה שכול אחד מהם הוא בן 90 דקות. כדי להשיג יקיצה קלה, מומלץ לכוון את השעון המעורר לשעה שמהווה כפולה של 90 דקות מהרגע שנכנסתם למיטה. לדוגמה, אם נכנסתם למיטה ב-22:30 כוונו את השעון המעורר ל- 6:00 בבוקר (סך הכול 7.5 שעות שינה) במקום ל- 6:30 או 7:00. קיימת הסתברות גבוהה שתרגישו רעננים יותר כאשר תתעוררו בשעה 6:00 משום שהשעון יצלצל סמוך לשעה בה המוח קרוב לערות.

איך תדעי שהשינה שלך לא תקינה?

  • כשיש לך קושי להירדם.
  • כשהשינה לא רציפה.
  • בהתעוררות מוקדמת.
  • עייפות מוגברת גם לאחר מספר סביר של שעות שינה (6 שעות ויותר).

יש סיבות רבות לבעיות שינה, חלקן סביבתיות, חלקן קשורות למחלות רקע, בעיות רגשיות (כגון חרדה ודיכאון), בעיות הורמונליות או הרגלים שמקשים על כניסה חלקה לשינה.

 

 

 

 

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר