doctor

טחורים – איך חוזרים לשבת בשקט?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

טחורים הם למעשה כלי דם הנמצאים בחלק התחתון של המעי הגס (החולחולת/רקטום) ופי הטבעת. כלי דם אלה יכולים להתמתח , להתרחב ולצנוח מטה. הטחורים יכולים לדמם, לגרום לכאבים בזמן היציאה, שריפה או/ ו תחושת גירוי בפי הטבעת, יכולה להיווצר במקום דלקת או קרע בכלי דם , הטחורים יכולים להיות נפוחים או לבלוט סביב פי הטבעת ובכך לגרום לכאב.

מה גורם לטחורים?

מצבים כרוניים של עצירות או קושי ביציאות (מלווה בלחיצות חזקות ולחץ על הוורידים). הריון ולידה – הרחם לוחץ, נפח הדם עולה, לחץ על הוריד הנבוב בעת שכיבה. עודף משקל , לחץ דם גבוה בווריד הפורטלי (עקב צירוזיס- מחלת כבד), פעילות גופנית מאומצת, סטרס , אי ספיקת לב ,תורשה וגיל- ככל שמתבגרים טונוס השרירים יורד ויש נטייה לעצירות עקב שינוי בחילוף חומרים, כל מאמץ שמגדיל את הלחץ התוך בטני כמו שיעול או הקאה יוצר לחץ על הוורידים.

ישנם טחורים חיצונים ופנימיים:

חיצונים: טחורים הנמצאים באוזר פי הטבעת ומחוצה לו. נוטים להיות כואבים ומציקים יותר אבל פחות מדממים.

פנימיים: נמצאים בתוך פי הטבעת ובחלק התחתון של הרקטום. בגלל מיקומם הם מכוסים ברירית המעי הגס ולכן הם כואבים פחות אך נוטים לדמם יותר.

איך הרפואה הסינית רואה את זה?

לפי הרפואה הסינית, איבר הטחול שמשויך לאלמנט האדמה וסביבו כל מה שקשור במערכת העיכול, הוא אחראי על אחזקת האיברים במקומם בגוף ועל הטונוס של השרירים בגוף. ולכן כאשר מערכת העיכול חלשה או לא מאוזנת בגלל סטרס, אוכל לא מתאים, אכילה לא מסודרת, עומס ברעלנים ועוד. הטחול נחלש ועמו היכולות שלו להחזיק את האיברים במקומם. זאת הסיבה העיקרית לפי הרפואה הסינית לטחורים.

יחד עם זאת ישנם סוגים שונים של טחורים ועימם אבחנה מבדלת. יש טחורים שמלווים בחום ולחות או תקיעות דם, יש כאלה שגם וגם ויש כאלה קלסיים על רקע חולשת צ׳י של הטחול. הרפואה הסינית מציעה פתרון שלם ומלא יותר של חיזוק אלמנט האדמה והאיברים עימו על ידי דיקור, טווינא, התאמת תזונה אישית וצמחי מרפא חיצונים ופנימיים.

עד שתחליטו באיזה אמצעי לנקוט הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לתת מענה בנתים.

אז איך חוזרים לשבת בשקט?

  1. לאכול כל יום כף שמן זית- להוסיף תזונה על מנת לרכך יציאות.
  2. לאכול סלק ועלים ירוקים כדי למנוע עצירות וליצור יציאות רכות יותר.
  3. לשתות מים בכמות מספקת.
  4. לשבת ישיבת צפרדע על האסלה – ישיבה זו עוזרת למעיים להוציא את היציאה בצורה טובה יותר ולמנוע מלחץ בזמן הוצאה.
  5. לשטוף או לנקות עם נייר לח את האזור ולא לשפשף ולהגביר את השפשוף עם נייר טואלט.

עוד טיפ מבית הטיפולים הטבעים שאני ממליצה רבות למטופליי והוא

אמבט ישיבה:  נמלא גיגית במים חמימים (לא רותחים) , נוסיף לגיגית רבע כוס מיץ תפוחים ושמנים אתרים הבאים:

  • 10 טיפות של ברוש
  • 10 טיפות של לבנדר
  • 5 טיפות של ג׳וניפר

נשב באמבט עד להתקררות המים . אחרי האמבט אפשר למרוח באזור שמן קוקוס טבעי ואיכותי כדי לעזור למקום הפצוע להתאחות. מזכירה שאילו פתרונות סימפטומטים וחושב לטפל בבעיה מהשורש. טיפולי דיקור סיני בליווי ייעוץ תזונה מותאם והתאמת פורמולת צמחים או טיפול נטורופתי יכולים גם לסייע להצלחת המבצע.

מקווה שתחזרו לשבת בשקט מהר

שלכם

מור נבון

התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש

 

 

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

מאמרים
רוזמרין מגזין בריאות

צמיחה פוסט-טראומטית (PTG)

ההשלכות הפסיכופתולוגיות של חוויות טראומטיות היו נושא למחקר מתחילת מדע הרפואה. הניתוח המדעי-קליני בתחום הבריאות הנפש התמקדו בעיקר בהשלכות השליליות של אירועים טראומטיים. לאחרונה, התעניינות

קרא עוד »
אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר