דמעה

אז מה הקשר בין טראומה מינית לבעיות פוריות?

שתף אותנו עם חברים

שיתוף ב facebook

מאת:

היא מתיישבת מולי, העיניים שלה מלאות בדמעות, מה קורה אני שואלת? אני לא מצליחה להיכנס להריון היא עונה.

כבר 3 שנים שאנחנו מנסים, בהתחלה חשבתי, שזה מלחץ בגלל החתונה, אחר כך חשבתי שאולי בגלל שאני לא אוכלת טוב, בלחץ מהעבודה, ובכלל את יודעת זה לא תמיד קורה שרוצים. ואז התחלתי לעבור בדיקות, צילום רחם, אולטרסאונד בדיקות דם, פרופיל הורמונלי, וגם הוא עבר כל בדיקה אפשרית, ומה מצאו אני שואלת? שום דבר היא עונה. אז ניסינו הפריות מבחנה שגם הן לא הצליחו, ואני שבורה ונמאס לי מכל הכאב הפיזי והרגשי הזה. נמאס לי להרגיש שהגוף שלי בוגד בי, נמאס לי להרגיש לא כמו כולם, נמאס לי מהתחושה שלכולם יש ילד ולי אין ושמסתכלים עלי ברחוב, כאילו אני חריגה.

היא פורצת בבכי, אני יושבת לידה ומחזיקה לה את היד, הלב שלי יוצא אליה, אני מכירה את הקושי הזה. אני שואלת אותה אם קרה משהו בעבר שלה שיכול לגרום לחוסר הפוריות הזו, היא עונה שלא נראה לה…  היא נשכבת על המיטה ואנחנו עושות טיפול בטן, בניסיון לעזור לה, בעניין הפוריות, בבדיקות של הרופאים הכל תקין, העיסוי יעזור לה בעיבוי הרירית, להזרים דם וחמצן לרחם ולאברים הפנימיים ויעודד את יצור הביציות שלה.

העיניים שלה עצומות, אני ממשיכה לעסות את הבטן שלה, שהגוף שלי פתאום נדרך, היא מתחילה לבכות בבכי בלתי נשלט, אני מבינה שהגוף העלה איזה זכרון שהיה מודחק היטב, שהיתי קטנה הוא היה בא לחדר שישנתי, היה נשכב לידי לוקח את היד הקטנה ומניח אותה על האיבר שלו, אני זוכרת את הנשימות שלו, את הזיעה על הצוואר שלי ובעיקר את הדבר הדביק הזה שהיה מדביק לי את הידיים. הוא אמר שאם לא אספר לאף אחד הוא ימשיך לקנות לי מלא ממתקים בכל פעם שאגיע אליהם, שימשיך לקחת אותי ללונה פארק שאני אוהבת ואני המשכתי לשתוק, עד היום…. הבכי שלה מתגבר, וההבנה שלי על הסיבה שהיא אינה נכנסת להריון ברורה יותר מתמיד.

הגוף שלנו זה זוכר כל זכרון בתאים, הגוף שלנו שהכל נצרב בו, מסרב להכנס להריון עד שהדברים שקרו לא יעלו לפני השטח ויטופלו. ברגעים האלו חשוב לתת מקום לזכרון לעלות, חשוב לתת הכרה לסיפור בלי לשאול שאלות, רק מה שהגוף מוציא והמוח מאפשר לנו לזכור. לעיתים אם לא עברנו הכשרה מתאימה הנזק יכול להיות גדול מאוד.

אז אם גם אתם נתקלים בנשים שחוו הטרדה, תקיפה מינית, תהיו שם בשבילה, הפסיקו את הטיפול שאתם עושים, אם אתם מטפלים רגשיים תפקידכם כמובן לטפל, במידה ואין לכם הכשרה כזאת הפנו נשים כאלו להמשך טיפול, לפעמים המצב עלול להחמיר.

שילוב של טיפול רגשי ופיזי הוא המומלץ ביותר במקרים כאלו. לעולם איננו יודעים מתי עלול טריגר מסויים לעלות מתוך הגוף, היו קשובים והשתמשו באינטואיציות שלכם. שבעיות רפואיות, מוגדרות ללא ממצאים או סיבות נראות לעין הן בדרך כלל סיבות נפשיות. גוף ונפש לעולם יהיו אחד, והגוף שלנו יהיה החכם זה שזוכר.

רק בריאות פיזית ונפשית,

שלכם,

אריאן נוי גדות

 

על המחבר:

אולי יעניין אותך גם...

אורח חיים בריא
אירית ברקן

3 מאכלים בריאים שכדאי לוותר

3 המאכלים ♦️הבריאים♦️ שכדאי שתפסיקו לאכול !!! ♦️דייסת שיבולת שועל – קוואקר – דייסת שיבולת שועל נחשבה פעם למזון בריאות משהו בריא ומזין שהמליצו לסבתא

קרא עוד »
חורף
אורח חיים בריא
אירית ברקן

צמחי מרפא לחורף

החורף והגשם לא ממש הגיעו אבל מי שמתייצב ממש בזמן הן מחלות החורף –  הוירוסים והשפעת. כאן המקום להזכיר לכן/ם שיש פתרונות מצויינים לטיפול במחלות חורף ברפואת

קרא עוד »
מוזמנים לטעום ולעקוב לקראת הריטריט הבא
הצטרפות לצוות ניהול המגזין

תפריט נגישות

הצטרפו לניוזלטר ולמדו לחיות חיים בריאים יותר